خانه / تعبیر خواب / آ / مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آسمان
تعبیر خواب

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آسمان

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آسمان

تعبیر خواب

تعبیر خواب آسمان

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

اگر بیند که آسمان به گونه سبز بود دلیل بود که در آن دیار خیر و صلاح و ایمنی بود و اگر ببیند که به گونه سفید بود دلیل که در آن موضع رنج و بیماری بود و اگر ببیند که آسمان سرخ بود دلیل بود که در آن دیار جنگ و خون ریختن است و اگر ببیند که آسمان سیاه بود دلیل که در آن دیار بلا و فتنه عظیم بود و اگر ببیند که آسمان روشن تر از آن بود که باید باشد دلیل کند که او روشنایی تمام دین حاصل گردد

اگر ببیند که برابر او در آسمان گشوده شد دلیل آن است در خیر روزی که بر او گشوده شود و عالم و حکیم شود و از وی روزی بسیار بود بکردار عمودها ، دلیل کند که پارسیان آن موضع را سلامت و نصرت بود و اگر ببیند که آسمان را همی پرستید دلیل کند که بی دین و گمراه گردد

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

اگر خود را در آسمان ببیند ، تعبیر آن باشد که سفری در پیش خواهد داشت پر حاصل ، در افزایش مقام دنیائی و عزت و سرافرازی

اگر ببیند که در آسمان پرواز می کند ، سفری پر برکت و نعمت او را تقدیر شده است

اگر ببیند به آسمان رفت و نخواست به زمین باز گردد ، بزرگی خواهد یافت و به مطلب بزرکی که در نظر دارد خواهد رسید

اگر ببیند مستقیم پرواز کرد تا به آسمان رسید ، رنج و گزند و زیان آسیبی به او خواهد رسید

اگر در رویا ببیند که از آسمان ندایش می دهند ، دلیل خیرو سلامت بر اوست

اگر مرغی را در آسمان ببیند که با او سخن می گفت ، دلیل آن شادمانی است ، شاید بر اثر خبری که انتظارش نمی رفته است

تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال

اگر خود را در آسمان اول ، منظور مطلق آسمان است ، دید اجلش نزدیک شده است

اگر در آسمان دوم ببیند ، در کسب علم و دانش موفق خواهد بود

اگر در آسمان سوم ببیند ، در امور دنیا و کسب مال به موفقیت می رسد

اگر دز آسمان چهارم ببیند ، به بزرگان نزدیک شود و تقرب جوید

اگر در آسمان پنجم ببیند ، ترس و بیمی برایش بروز خواهد کرد

اگر در آسمان ششم ببیند ، به خوشبختی ، خوش طالعی و دولت و نیکی خواهد رسید

آسمان هفتم دیدن را نشاید ….

اگر ببیند که به آسمان اول صعود کرد و درش را بسته یافت ، در کار و امورش به وسیله مردی بزرگ بسته خواهد شد

اگر ببیند که نمی تواند به آسمان نگاه کند و سر را به زیر بیندازد ، از تقرب و همراهی و هم صحبتی مردی بزرگ بی نصیب خواهد شد

اگر ببیند فرشتگان از آسمان فرو آمدند و از کنارش گذشتند ، در های علم و حکمت و دانش به رویش گشوده می شود

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

اگر ببیند در آسمان، چون زمین خانه و سرایی دارد ، اجلش نزدیک است

اگر ببیند مصالح ساختمان آسمانش از مصالح زمینی است ، به دنیا مغرور و فریفته است

اگر ببیند از آسمان عسل می بارید ، خیرو نعمت و برکت برای مردم است

تاگر دید ریگ یا خاک از آسمان می بارید اول ، اگر کم بارید خوب است دوم اگر زیاد بارید بد است

اگر ببیند از آسمان ما ، عقرب و یا سنگ بارید ، بلای آسمانی و غضب الهی بر آن سرزمین وارد بیاید

اگر ببیند که خود را از آسمان آویخته است ، دلیل آن باشد که کارش بالا می گیرد

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

دیدن آسمان صاف و روشن خوب است اما رفتن به آسمان خوب نیست. این که می گویم رفتن به آسمان خوب نیست منظور رفتن تا بینهایت بدون توقف است که معبران این حالت را به مرگ تعبیر کرده اند اگر کسی در خواب ببیند که به آسمان می رود ولی درهای آسمان به روی او بسته شده است نشانه آن است که در امور شغلی با مشکلات رو به رو می گردد و دستی ناشناخته پیش پای او سنگ می افکند. اگر کسی ببیند که از آسمان به زمین افتاد ولی آسیبی ندید بیمار و رنجور می شود لیکن سلامت خود را باز می یابد. رنگ آسمان اگر سبز باشد خیر و برکت است و چنان چه سرخ باشد خون و جنگ است و فسا و فتنه، آسمان سفید بیماری است. چنان چه در خواب دیدید که مرغی از آسمان فرود آمد و بر بام خانه شما نشست به نعمت و رفاه می رسید و چنان چه مرغ پرید و رفت خبری به شما می رسد که دل خوش کننده است.

همچنین بخوانید:  مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آبادی

***

مطالب مهمی در مورد تعبیر خواب

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

ساعت ۶-۱۰ شب :
رؤیا نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا از پری شکم است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:
در نیمه شب اگر خواب بین دچار امتلاء نباشد ، خواب از یک سال تا ۵۰ سال تعبیر می شود.

ساعت ۲ صبح تا ۵/۴ صبح
در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از ۱۵ روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.

ساعت ۵/۴ صبح در سپیده دم
از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.

ساعت ۵/۴تا ۶ صبح پس از سپیده دم
از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت ۶ صبح
در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی ۲ روز. تعبیر می شود.

جدول زمان تعبیر شدن خوابها بر حسب روز های ماه شمسی

در روایت از سلمان فارسی

روز ۶ ام ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز ۹ ام ماه : همان روز تعبیرش ظاهر می شود.

روز ۱۱ ام ماه : بعد از ۲۰ روز.

روز ۱۳ ام ماه : بعد از ۹ روز تعبیر می شود.

در روز ۱۴ ام ماه : بعد از ۲۶ روز.

در روز ۱۵ ام ماه : بعد از ۳ روز.

در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه : تعبیرش در همان روز پیدا می شود.

خواب خوب و بد در ماه های قمری

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی : خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

جمادی الاول : خریدو فروش نکند.

جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است- و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

ماه رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

ماه شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ماه ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ماه ذیحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

تعبیر خواب امام صادق روزهای قمری

خواب دیدن اول ماه ، باطل است
دوم و سوم ، برعکس بود
چهارم و پنجم ، به تأخیر افتد
ششم و هفتم و هشتم و نهم ، آنچه را بیند، راست بود
دهم و یازدهم و دوازدهم ، به تأخیر افتد
سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ، نه خیر باشد و نه شر ، باطل است
شانزدهم و هفدهم ، به تأخیر افتد
هجدهم و نوزدهم ، درست باشد
بیستم و بیست و یکم ، دروغ باشد
بیست و دوم و بیست وسوم ، فرح و شادی باشد
بیست و چهارم و بیست و پنجم ، برعکس باشد
بیست و ششم و بیست و هفتم نیز برعکس باشد
بیست و هشتم ، درست باشد
بیست و نهم و سی ام ، راست باشد

احکام تعبیر خواب در روزهای ماه های قمری

اول ماه : صحت ندارد

دوم : تعبیرش برعکس است

سوم : صحت دارد به تعویق

چهارم : صحیح است به تعویق

پنجم : خلافی ندارد

ششم : صحیح است وموثر

هفتم : خلافی ندارد

هشتم : صحیح است وموثر

نهم : تعبیرش برعکس

دهم : صحت ندارد

یازدهم : صحیح وتعویق

دوازدهم : صحیح است و تعویق

سیزدهم : صحت ندارد

چهاردهم : تعبیرش بر عکس

پانزدهم : بر عکس

شانزدهم : صحیح است وتعویق

هفدهم : صحیح وتعویق

هجدهم : تعبیرش برعکس است

نوزدهم : تعبیرش عکس است

همچنین بخوانید:  مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آسم

بیستم : صحیح است وموثر

بیست ویکم : صحت ندارد

بیست ودوم : صحیح است وموثر

بیست وسوم : صحت ندارد

بیست وچهارم : بسیار خوبست

بیست وپنجم : صحت ندارد

بیست وششم : عبیرشعکس است

بیست وهفتم : بر عکس است

بیست وهشتم : تعبیرش عکس است

بیست ونهم : صحت ندارد

سی ام : صحیح است وموثر

روشهای تعبیر خواب و شرایط آن و اعمال مربوط به دیدن خواب

اول:

خواب سه نوع است:

۱.رؤیای صالحه یا خوابی نیکو که مژده ای است از طرف خداوند برای بیننده ی آن ویک قسمت از چهل و شش قسمت نبوت پیامبران است .[بخاری ومسلم]

۲.خواب ناپسند ونا خوشایند که از طرف شیطان است وبرای مسخره کردن و آزار دادن بیننده ی خواب می باشد .

۳. خوابی که ناشی از خیالات و تفکرات انسان و اعمال روزمره ی اوست. خوابهایی نیز که به علت عادتهای روزمره می باشند در این طبقه جای می گیرند مثلاً فردی عادت نموده است که در ساعت معینی از روز غذا بخورد،اگر روزی برخلاف عادت در آن ساعت ،غذا نخورد وبخوابد ،ممکن است خواب غذا خوردن را ببیند ویا اگر در حالت بیداری غذای زیاد خورده باشد ،ممکن است در خواب ببیند که استفراغ می کند.

غیر از این سه نوع هر خوابی که دیده شود، خوابهای پریشان وباطل است و نمی توان آنها را تعبیر نمود زیرا بر اساس قاعده ی مشخصی قرار نگرفته اند.

دوم:

اگر خواب خوشایند ونیکو باشد،شایسته است که بیننده ی آن چهار عمل زیر را انجام دهد:

۱.خداوند را به خاطر دیدن آن خواب سپاس گوید.

۲.به دیگرا ن در مورد آن ،مژده دهد.

۳.نزد هرکس که دوست دارد،آن را بیان کند.

۴.پیش خود آن را به چیزی نیک و شایسته تعبیر نماید زیرا خواب بر اساس چگونگی تعبیر آن تحقق می یابد.

سوم:

اگر خواب ناپسند وناخوشایند باشد،شایسته است که بیننده ی آن هفت عمل زیر را انجام دهد که در صورت انجام دادن آنها ،از آن خواب دچار ضرر وزیان نمی گردد- اگر خداوند اراده کند-.

۱٫از شر این خواب به خداوند پناه ببرد.

۲.با سه بار گفتن «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از شر شیطان به خداوند پناه ببرد.

۳.سه مرتبه به طرف چپ خود تف کند{بدون پرت کردن آب دهان.م}.

۴.جهت خوابیدن خود را عوض کند.

۵.نماز بخواند.

۶.آن را نزد کسی بیان نکند.

۷.نزد خود نیز آن را تعبیر ننماید.

دلیل تمام موارد بالا احادیثی از پیامبر خدا(ص) می باشند.

برای دست یافتن به تعبیری درست از خواب باید به مراحل زیر توجه نمود:

۱٫آن قسمت از خواب باید تعبیر شود که دارای اهمیت است و یا به امری واقعی اشاره دارد ویا برای تنبیه بیننده ی خواب ویا مژده ای برای او باشدو یا سودی دنیوی و اخروی در آن باشد.به قسمتهایی از خواب که پریشان و نامفهومند و تعبیر درستی ندارند ،نباید توجه نمود.

۲٫برای تمام آن چیزهایی از خواب که دارای اهمیت می باشند ،برای تعبیر آن باید در قرآن ،حدیث پیامبر(ص)،قیاس و تشبیه ، واژه شناسی و معنی اسامی برای آن اصلی پیدا نمود.

شرایط و روش های تعبیر خواب

اگر شما خوابی را دیدید، سعی نمایید بر اساس مطالبی که توضیح داده شدند ، خود آنها را تعبیر نمایید و اگر نتوانستید خوابتان را با هیچ یک از موارد فوق تعبیر نمایید، از کتابهای تعبیر خواب که مورد اطمینان هستند و یا افراد وارد در این کار استفاده نمایید.

انس بن مالک روایت نموده است که پیامبر(ص) فرمود : خواب آنگونه که تعبیر میشود ،اتفاق میافتد و واقع شدن آن مانند کسی است که پای خود را برداشته است و منتظر است تا ببیند که چه وقت آن را روی زمین بگذارد پس هر گاه یکی از شما خوابی را دید آن را نزد عالم و یا کاردنی بازگو نماید.

اگر بتوان برای خواب دو تعبیر متفاوت ارائه داد ،باید دید که کدامیک بهتر و به اصول تعبیرخواب و تناسب واژه ها نزدیکتر است تا خواب آنگونه تعبیر شود.

عده ای از بزرگان فرموده اند :لازم وضروری است که معبر خواب باید فردی آرام و با حوصله باشد تا تعبیرش تعبیری درست و تمام باشد و باید به کیفیت واژه ها و کلمات به دقت توجه نماید و بتواند چیزهای درست و با معنی را از موارد بی معنی و پریشان تشخیص دهد و بدلایل و اهداف آن خواب توجه کامل نماید و سپس قوانین تعبیر خواب را بر آنها تطبیق نماید و اگر خواب دارای دو معنا بود ،آن معنایی را انتخاب نماید که تناسب بیشتری با شرایط و احوال فرد خواب بیننده داشته باشد .

همچنین بخوانید:  مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آرواره

ممکن است تعبیر خواب در مورد بیننده آن واقع نشود و برای افراد خانواده،برادر،دوست و یا افراد نزدیک تحقق یابد و این زمانی است که امکان وقوع برای بیننده خواب وجود نداشته باشد. به عنوان مثال پیامبر(ص) در خواب ابوجهل را دید که با وی بیعت نمود و در این مورد ابو جهل به پسرش عکرمه تعبیر شد که در نهایت به پیامبر(ص) ایمان آورد و پیامبر (ص) فرمود این تعبیر خوابی است که دیده بودم یا پیامبر(ص) در خواب دید که اسید بن عاص والی مکه شده است و در نهایت پسر اسید والی مکه شد.

اگر تعبیرخوابی باعث بر ملا شدن عیب مسلمانی گردد که خداوند آن عیب را پنهان نموده است، باید از فاش نمودن و بیان آن تعبیر خودداری نموده و در صورت بیان آن باید از نام بردن فرد مورد نظر اجتناب نمایید زیرا در این صورت برادر مسلمانتان راغیبت نموده و دچار گناه شده اید.

ابن وردی میگوید : اگر خوابت بیانگر عیب مردم بود آن را پنهان دارید و همواره آن وجه از تعبیر را انتخاب نمایید که بهتر و نیکوتر است.

بیان این مطلب ضروری است که خواب باید متناسب با بیننده آن و درجه و پایگاه اجتماعی او تعبیر شود و برای هر فرد آن تعبیری متناسب است که با شرایط و احوال خود وی سازگار باشد.

ممکن است خوابی برای شخصی رحمت و همان خواب برای دیگری زحمت و عذاب باشد

روزی مردی از ابن سیرین سئوال نمود : در خواب دیدم که اذان میگویم ، تعبیر آن چیست ؟ ابن سیرین در جواب گفت : به زیارت خانه ی خدا میروی و فریضه حج به جای می آوری و بعد از مدتی شخصی دیگر دقیقاً همان سئوال را از ابن سیرین پرسید و او نیز در جواب به آن مرد گفت : تو دزدی خواهی کرد و دستت را به خاطر آن قطع خواهند کرد .

آنانی که شاهد آن دوماجرا بودند از ابن سیرین پرسیدند: چگونه برای یک خواب دو تعبیر متفاوت نمودی ؟او نیز در جواب گفت : اولی مرد نیکوکار و خوبی بود و من نیز بر اساس آیه قرآن “توبه/۳” اذان را به رفتن به حج تعبیر نمودم ،اما دومی مرد شرور و بدکرداری بود و بر اساس آیه از قرآن “یوسف/۷۰” اذان گفتن و ندا دادنش را به دزدی تعبیر نمودم .

اگر بچه کوچکی خوابی را ببیند ،تعبیرش برای والدینش است و همچنین تعبیر خواب برده برای اربابش و زن برای شوهرش میباشد و همه اینها در صورتی است که تعبیر آن خواب متناسب شرایط خود آنها نباشد .

ابن وردی در این مورد میگوید : خواب برده از آن ارباب است و آنچه را نیزکه زن در خواب میبیند به شوهرش میرسد و خواب بچه به والدینش بر میگردد وهمه اینها درصورتی است که خود اهل و شایسته تعبیر آن خواب آن نباشند.

المناوی در مورد کیفیت تعبیر چیزهای عجیب و غریب و نامشخص میگوید : اگر اول خواب تا آخر آن برای شما معلوم باشد، تعبیر آن ساده است اما اگر بخشی از خواب مشخص و بخشی دیگر نامشخص و پریشان باشد،ابتدا قسمت معلوم آن را تعبیر نمایید و بخش نامعلوم آن را بیشتر مورد بررسی و دقت قراردهید.

در صورت امکان، آن بخش را به قسمت های کوچکتری تقسیم نمایید و درصدد درک جداگانه آن قسمت ها باشید و در صورت درک آنها ،تعبیر مشخصی برای آنها ارائه دهید و از مجموع آنها تعبیری کلی برای خواب ارائه نمایید.

اگر درک وفهم خوابی برایتان امکان نداشت و یا خواب از نوعی باشد که تاکنون دیده نشده باشد،بهتر است که تعبیر نشود تا اینکه خود واقع شود.

اگر میخواهید که بر تعبیر خوابها آگاه شوید،سعی نمایید تا بر پایه های اساسی برای تعبیر خواب آگاهی بیشتری پیداکنید و برای هر چیز بتوانید دلایل موجهی از قرآن و سنت ،معانی واژگان و اسامی و قیاس وتشبیه بیابید و با کمک گرفتن از مجموع این موارد و نیز با توجه به شرایط و احوال بیننده خواب درصدد برآیید که برای خواب تعبیری درست پیدا کنید.

اختصاصی سایت وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی admin

همچنین ببینید

تعبیر خواب

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آستر

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آستر تعبیر خواب آستر تعبیر خواب آستر در کتاب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *