خانه / تعبیر خواب / آ / مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آرشه ویلون
تعبیر خواب

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آرشه ویلون

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آرشه ویلون

تعبیر خواب

تعبیر خواب آرشه ویلون

تعبیر خواب آرشه ویلون درکتاب سرزمین رویاها

خواب آرشه ویلون: اشخاص دیگر در روابط عشقی شما دخالت خواهندکرد.

مطالب مهمی در مورد تعبیر خواب :

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

ساعت ۶-۱۰ شب :
رؤیا نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا از پری شکم است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:
در نیمه شب اگر خواب بین دچار امتلاء نباشد ، خواب از یک سال تا ۵۰ سال تعبیر می شود.

ساعت ۲ صبح تا ۵/۴ صبح
در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از ۱۵ روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.

ساعت ۵/۴ صبح در سپیده دم
از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.

ساعت ۵/۴تا ۶ صبح پس از سپیده دم
از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت ۶ صبح
در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی ۲ روز. تعبیر می شود.

جدول زمان تعبیر شدن خوابها بر حسب روز های ماه شمسی:

در روایت از سلمان فارسی

روز ۶ ام ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز ۹ ام ماه : همان روز تعبیرش ظاهر می شود.

روز ۱۱ ام ماه : بعد از ۲۰ روز.

روز ۱۳ ام ماه : بعد از ۹ روز تعبیر می شود.

در روز ۱۴ ام ماه : بعد از ۲۶ روز.

در روز ۱۵ ام ماه : بعد از ۳ روز.

در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه : تعبیرش در همان روز پیدا می شود.

خواب خوب و بد در ماه های قمری:

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی : خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

جمادی الاول : خریدو فروش نکند.

جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است- و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

ماه رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

ماه شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ماه ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ماه ذیحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

تعبیر خواب امام صادق روزهای قمری

خواب دیدن اول ماه ، باطل است
دوم و سوم ، برعکس بود
چهارم و پنجم ، به تأخیر افتد
ششم و هفتم و هشتم و نهم ، آنچه را بیند، راست بود
دهم و یازدهم و دوازدهم ، به تأخیر افتد
سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ، نه خیر باشد و نه شر ، باطل است
شانزدهم و هفدهم ، به تأخیر افتد
هجدهم و نوزدهم ، درست باشد
بیستم و بیست و یکم ، دروغ باشد
بیست و دوم و بیست وسوم ، فرح و شادی باشد
بیست و چهارم و بیست و پنجم ، برعکس باشد
بیست و ششم و بیست و هفتم نیز برعکس باشد
بیست و هشتم ، درست باشد
بیست و نهم و سی ام ، راست باشد

احکام تعبیر خواب در روزهای ماه های قمری

اول ماه : صحت ندارد

دوم : تعبیرش برعکس است

سوم : صحت دارد به تعویق

چهارم : صحیح است به تعویق

پنجم : خلافی ندارد

ششم : صحیح است وموثر

هفتم : خلافی ندارد

هشتم : صحیح است وموثر

نهم : تعبیرش برعکس

دهم : صحت ندارد

یازدهم : صحیح وتعویق

دوازدهم : صحیح است و تعویق

سیزدهم : صحت ندارد

چهاردهم : تعبیرش بر عکس

پانزدهم : بر عکس

شانزدهم : صحیح است وتعویق

هفدهم : صحیح وتعویق

هجدهم : تعبیرش برعکس است

نوزدهم : تعبیرش عکس است

بیستم : صحیح است وموثر

بیست ویکم : صحت ندارد

بیست ودوم : صحیح است وموثر

بیست وسوم : صحت ندارد

بیست وچهارم : بسیار خوبست

بیست وپنجم : صحت ندارد

بیست وششم : عبیرشعکس است

بیست وهفتم : بر عکس است

بیست وهشتم : تعبیرش عکس است

بیست ونهم : صحت ندارد

سی ام : صحیح است وموثر

روشهای تعبیر خواب و شرایط آن و اعمال مربوط به دیدن خواب

اول:

خواب سه نوع است:

۱.رؤیای صالحه یا خوابی نیکو که مژده ای است از طرف خداوند برای بیننده ی آن ویک قسمت از چهل و شش قسمت نبوت پیامبران است .[بخاری ومسلم]

۲.خواب ناپسند ونا خوشایند که از طرف شیطان است وبرای مسخره کردن و آزار دادن بیننده ی خواب می باشد .

۳. خوابی که ناشی از خیالات و تفکرات انسان و اعمال روزمره ی اوست. خوابهایی نیز که به علت عادتهای روزمره می باشند در این طبقه جای می گیرند مثلاً فردی عادت نموده است که در ساعت معینی از روز غذا بخورد،اگر روزی برخلاف عادت در آن ساعت ،غذا نخورد وبخوابد ،ممکن است خواب غذا خوردن را ببیند ویا اگر در حالت بیداری غذای زیاد خورده باشد ،ممکن است در خواب ببیند که استفراغ می کند.

غیر از این سه نوع هر خوابی که دیده شود، خوابهای پریشان وباطل است و نمی توان آنها را تعبیر نمود زیرا بر اساس قاعده ی مشخصی قرار نگرفته اند.

دوم:

اگر خواب خوشایند ونیکو باشد،شایسته است که بیننده ی آن چهار عمل زیر را انجام دهد:

۱.خداوند را به خاطر دیدن آن خواب سپاس گوید.

۲.به دیگرا ن در مورد آن ،مژده دهد.

۳.نزد هرکس که دوست دارد،آن را بیان کند.

۴.پیش خود آن را به چیزی نیک و شایسته تعبیر نماید زیرا خواب بر اساس چگونگی تعبیر آن تحقق می یابد.

سوم:

اگر خواب ناپسند وناخوشایند باشد،شایسته است که بیننده ی آن هفت عمل زیر را انجام دهد که در صورت انجام دادن آنها ،از آن خواب دچار ضرر وزیان نمی گردد- اگر خداوند اراده کند-.

۱٫از شر این خواب به خداوند پناه ببرد.

۲.با سه بار گفتن «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از شر شیطان به خداوند پناه ببرد.

۳.سه مرتبه به طرف چپ خود تف کند{بدون پرت کردن آب دهان.م}.

۴.جهت خوابیدن خود را عوض کند.

۵.نماز بخواند.

۶.آن را نزد کسی بیان نکند.

۷.نزد خود نیز آن را تعبیر ننماید.

دلیل تمام موارد بالا احادیثی از پیامبر خدا(ص) می باشند.

برای دست یافتن به تعبیری درست از خواب باید به مراحل زیر توجه نمود:

۱٫آن قسمت از خواب باید تعبیر شود که دارای اهمیت است و یا به امری واقعی اشاره دارد ویا برای تنبیه بیننده ی خواب ویا مژده ای برای او باشدو یا سودی دنیوی و اخروی در آن باشد.به قسمتهایی از خواب که پریشان و نامفهومند و تعبیر درستی ندارند ،نباید توجه نمود.

۲٫برای تمام آن چیزهایی از خواب که دارای اهمیت می باشند ،برای تعبیر آن باید در قرآن ،حدیث پیامبر(ص)،قیاس و تشبیه ، واژه شناسی و معنی اسامی برای آن اصلی پیدا نمود.

شرایط و روش های تعبیر خواب

اگر شما خوابی را دیدید، سعی نمایید بر اساس مطالبی که توضیح داده شدند ، خود آنها را تعبیر نمایید و اگر نتوانستید خوابتان را با هیچ یک از موارد فوق تعبیر نمایید، از کتابهای تعبیر خواب که مورد اطمینان هستند و یا افراد وارد در این کار استفاده نمایید.

انس بن مالک روایت نموده است که پیامبر(ص) فرمود : خواب آنگونه که تعبیر میشود ،اتفاق میافتد و واقع شدن آن مانند کسی است که پای خود را برداشته است و منتظر است تا ببیند که چه وقت آن را روی زمین بگذارد پس هر گاه یکی از شما خوابی را دید آن را نزد عالم و یا کاردنی بازگو نماید.

اگر بتوان برای خواب دو تعبیر متفاوت ارائه داد ،باید دید که کدامیک بهتر و به اصول تعبیرخواب و تناسب واژه ها نزدیکتر است تا خواب آنگونه تعبیر شود.

عده ای از بزرگان فرموده اند :لازم وضروری است که معبر خواب باید فردی آرام و با حوصله باشد تا تعبیرش تعبیری درست و تمام باشد و باید به کیفیت واژه ها و کلمات به دقت توجه نماید و بتواند چیزهای درست و با معنی را از موارد بی معنی و پریشان تشخیص دهد و بدلایل و اهداف آن خواب توجه کامل نماید و سپس قوانین تعبیر خواب را بر آنها تطبیق نماید و اگر خواب دارای دو معنا بود ،آن معنایی را انتخاب نماید که تناسب بیشتری با شرایط و احوال فرد خواب بیننده داشته باشد .

ممکن است تعبیر خواب در مورد بیننده آن واقع نشود و برای افراد خانواده،برادر،دوست و یا افراد نزدیک تحقق یابد و این زمانی است که امکان وقوع برای بیننده خواب وجود نداشته باشد. به عنوان مثال پیامبر(ص) در خواب ابوجهل را دید که با وی بیعت نمود و در این مورد ابو جهل به پسرش عکرمه تعبیر شد که در نهایت به پیامبر(ص) ایمان آورد و پیامبر (ص) فرمود این تعبیر خوابی است که دیده بودم یا پیامبر(ص) در خواب دید که اسید بن عاص والی مکه شده است و در نهایت پسر اسید والی مکه شد.

اگر تعبیرخوابی باعث بر ملا شدن عیب مسلمانی گردد که خداوند آن عیب را پنهان نموده است، باید از فاش نمودن و بیان آن تعبیر خودداری نموده و در صورت بیان آن باید از نام بردن فرد مورد نظر اجتناب نمایید زیرا در این صورت برادر مسلمانتان راغیبت نموده و دچار گناه شده اید.

ابن وردی میگوید : اگر خوابت بیانگر عیب مردم بود آن را پنهان دارید و همواره آن وجه از تعبیر را انتخاب نمایید که بهتر و نیکوتر است.

بیان این مطلب ضروری است که خواب باید متناسب با بیننده آن و درجه و پایگاه اجتماعی او تعبیر شود و برای هر فرد آن تعبیری متناسب است که با شرایط و احوال خود وی سازگار باشد.

ممکن است خوابی برای شخصی رحمت و همان خواب برای دیگری زحمت و عذاب باشد

روزی مردی از ابن سیرین سئوال نمود : در خواب دیدم که اذان میگویم ، تعبیر آن چیست ؟ ابن سیرین در جواب گفت : به زیارت خانه ی خدا میروی و فریضه حج به جای می آوری و بعد از مدتی شخصی دیگر دقیقاً همان سئوال را از ابن سیرین پرسید و او نیز در جواب به آن مرد گفت : تو دزدی خواهی کرد و دستت را به خاطر آن قطع خواهند کرد .

آنانی که شاهد آن دوماجرا بودند از ابن سیرین پرسیدند: چگونه برای یک خواب دو تعبیر متفاوت نمودی ؟او نیز در جواب گفت : اولی مرد نیکوکار و خوبی بود و من نیز بر اساس آیه قرآن “توبه/۳” اذان را به رفتن به حج تعبیر نمودم ،اما دومی مرد شرور و بدکرداری بود و بر اساس آیه از قرآن “یوسف/۷۰” اذان گفتن و ندا دادنش را به دزدی تعبیر نمودم .

اگر بچه کوچکی خوابی را ببیند ،تعبیرش برای والدینش است و همچنین تعبیر خواب برده برای اربابش و زن برای شوهرش میباشد و همه اینها در صورتی است که تعبیر آن خواب متناسب شرایط خود آنها نباشد .

ابن وردی در این مورد میگوید : خواب برده از آن ارباب است و آنچه را نیزکه زن در خواب میبیند به شوهرش میرسد و خواب بچه به والدینش بر میگردد وهمه اینها درصورتی است که خود اهل و شایسته تعبیر آن خواب آن نباشند.

المناوی در مورد کیفیت تعبیر چیزهای عجیب و غریب و نامشخص میگوید : اگر اول خواب تا آخر آن برای شما معلوم باشد، تعبیر آن ساده است اما اگر بخشی از خواب مشخص و بخشی دیگر نامشخص و پریشان باشد،ابتدا قسمت معلوم آن را تعبیر نمایید و بخش نامعلوم آن را بیشتر مورد بررسی و دقت قراردهید.

در صورت امکان، آن بخش را به قسمت های کوچکتری تقسیم نمایید و درصدد درک جداگانه آن قسمت ها باشید و در صورت درک آنها ،تعبیر مشخصی برای آنها ارائه دهید و از مجموع آنها تعبیری کلی برای خواب ارائه نمایید.

اگر درک وفهم خوابی برایتان امکان نداشت و یا خواب از نوعی باشد که تاکنون دیده نشده باشد،بهتر است که تعبیر نشود تا اینکه خود واقع شود.

اگر میخواهید که بر تعبیر خوابها آگاه شوید،سعی نمایید تا بر پایه های اساسی برای تعبیر خواب آگاهی بیشتری پیداکنید و برای هر چیز بتوانید دلایل موجهی از قرآن و سنت ،معانی واژگان و اسامی و قیاس وتشبیه بیابید و با کمک گرفتن از مجموع این موارد و نیز با توجه به شرایط و احوال بیننده خواب درصدد برآیید که برای خواب تعبیری درست پیدا کنید.

اختصاصی سایت وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)
همچنین بخوانید:  مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب ابرو

درباره ی admin

همچنین ببینید

تعبیر خواب

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آراستن

مرجع تعبیر خواب : تعبیر خواب آراستن تعبیر خواب آراستن تعبیر خواب آراستن به روایت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *