نهمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر 9 / جشنواره فجر 1369 - مجله اینترنتی وهاران
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
false

نهمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر ۹ / جشنواره فجر ۱۳۶۹

پورتال وهاران در این مقاله به معرفی نهمین جشنواره فیلم فجر می پردازد.

بیانیه هیأت داوران :

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام او که هرچه هست اوست و هرچه هست بسوی اوست.

و با یاد پیشوای کبیر مهر و بنیانگذار راه عشق، همو ک حلاوت جذبه های عشق عالهی را به یادمان آورد و خاطره ی ازلی شیوایی را در ما زنده کرد.

در چنین شب مقدسی که طلوع سیزدهمین سال پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی را در پی دارد برای رهبر هنردوست انقلاب، توفیق الهی و برای هنرمندان کشور فتح قلل تازه ای از هنر متعهد و بالنده را آرزو می نماییم. نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم فجر با بخش های گوناگون داخلی و به ویژه در بخش مسابقه ی خود بار دیگر تصویری کامل، شفاف و چند جانبه از سینمای دوست داشتنی کشورمان را به نمایش گذاشت. تصویری که حکایت از تداوم و استمرار حرکت سینمای ایران به سمت افق های نو و ارزشمند است. چنین ترکیبی هیأت داوران را که جملگی از دست اندرکاران همین سینما هستند بر آن می دارد تا در به کار برن صفت «نوپا» برای چنین سینمایی تردید به خود راه دهند.

حقیقت این است که دیری است مرحله ی نوپایی سینمای ایران را پشت سر گذاشته ایم و برای این دعوی به گواهی بالاتر از خود سینمای ایران نیاز نیست. آیا گواهی بالاتر از این که در سه جشنواره گذشته و در همین جشنواره شاهد ظهور فیلمسازان اندیشمند، متفکر و اهل دلی بوه ایم که مسأله اصلیشان مسائل و مشکلات تکنیکی نه، که بررسی موقعیت انسان در جامعه ی معاصر از دیدگاه های گوناگون است؟ سینماگرانی که با تبحر و تیزبینی به طرح مسائل و معضلات انسانی می پردازند و در این راه نه به دام تصنع و تکلف و خود بزرگ بینی می افتند و نه برای جلب تماشاگر به مردم فریبی آلوده می شوند. آیا استقبال وسیع تماشاگران ایرانی از آثار چنین سینماگران حکایت از بلوغ تماشاگر و بلوغ فیلمساز نمی کند؟ اگر پاسخ مثبت است که هست پس بیایید از این پس سینمای خود را نوپا نخوانیم، بیایید آن را سینمای نوجو بنامیم.

هیأت داوران نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم فجر مفتخر است که در شرایطی به داوری دوازده فیلم بخش مسابقه نشسته است که می تواند شاهد تولید یکی از انسانی ترین عواطف بشری در عرصه ی سینمای کشور باشد. عاطفه ای که در شکل گسترده ی خود به ظهور انقلاب اسلامی انجامید و در شکل خدایی خود «آرزوی شهادت» نام گرفت و در شکل همه جانبه و شریف خود عشق خوانده شده است. عاطفه ای که مدار بنیادین و شالوده ی اصیل هنر و ادبیات کهن این مرز و بوم است. عاطفه ای که هر یک از غزلیات غزلسرایان بزرگمان از حافظ تا امروز لبالب از آن است. به اعتقاد ما توجه سینماگران ما به این عاطفه و احساس بنیادین انسانی بیش از هر چیز نشانگر بلوغ فکری و توجه به ریشه ی معضلات انسانی است و برای همین است که برخلاف سیمای مبتذل غربی که با تزلزل مرتبه ی عشق و تحریف معنای عمیق آن به مسائل سخیف روبط شهوانی، به گیشه چشم می دوزند و در این راه از هیچ بدعت گذاری فریبنده ای فروگذار نمی کنند، سینماگر ایرانی در آغاز ورود خودبه این وادی پرخطر بسیار موقرانه گام زده است و خوش خرامیده است، در این میان تماشاگر ایرانی که به حفظ اصول و ارزش های مقدس تفکر دینی خود سخت پایبند است و آرزویی بجز موفقیت و پیشرفت برای سینماگری که با توجه به خطرات این راه بدان پای نهاده است، ندارد و ما نیز.

هیأت داوران نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم فجر مایل است با استفاده از این فرصت علاوه بر نکاتی که طرح شد، به اختصار تمام توجه مسئولان دستگاه سینمای کشور و کلیه ی دست اندرکاران سینما را به چند معضل مهم ذیل جلب نماید تا انشاالله با رفع چنین معضلاتی آهنگ ارتقاء کیفیت هنری سریع تر شود.

اول: هر ناظر علاقمندی که مسیر تحولات سینمای ایران را دنبال کند به خوبی درمی یابد که سینمای کشور از نظر ابزار نه تنها دچار کمبود بلکه دچار فقر است فقر ابزار و وسائل فنی در عرصه های امکانات صدابرداری همزمان، دوربینها و تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری و سایر وسایل جنبی، امکانات تروکاژهای مدرن و فیلمبرداری جلوه های ویژه سبب شده است بسیاری از معنویات سینماگران جامه ی عمل نپوشد یا به صورت دست و پا شکسته به اجرا درآید.

بدیهی است سینمایی که در مسیر رشد خود به انجام تجارب گوناگون نیازمند است از چنین فقری لطمه می بیند و دیده است.

دوم: حاصل ذوق، اندیشه و کار طاقت فرسای یک گروه فیلمساز در سالن هایی به معرض مشتاقان گذاشته می شود که امکانات پخش تصویر و صدای نامناسبشان لطمات زیادی به برقراری رابطه فیلم و تماشاگر می زند. به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که نسبت به بهبود وضعیت نمایش و پخش صدای سالن های سینما در سطح کشور حساسیت و مراقبت اعمال، و برنامه ریزیهای لازم تنظیم و اجرا گردد تا از این رهگذر انگیزه و علاقه بیشتری برای فیلمساز و تماشاگر ایجاد شود.

سوم: یکی از مهمترین معضلات سینمایی کشور که در جشنواره حاضر نیز با آن مواجه هستیم و در صورت عدم توجه جدی قطعاً در آهنگ رشد سینمای کشور تأثیرات نامطلوب به جا خواهد نهاد، مشکل فیلمنامه است. جای تأسف بسیار است ک بین توان سینماگران با مضامین فیلمنامه هایی که اجرا می کند، فاصله بسیار زیادی وجود دارد. لذا باید گفت هر کس در هر مقام، موقعیت و کارآیی می بایست نسبت به رفع این نقیصه ی مهم اقدام نماید. از سینماگران، فیلمنامه نویسان، مسئولین سینمایی و منتقدین تا داستان نویسان، نمایش نویسان و سایر هنرمندان و متفکرین.

چهارم: یکی از جنبه های دیگری که عقب ماندگی آن در سینمای کشور به چشم می خورد نقش آفرینی فرعی است. در حالی که نقش آفرینی فرعی سینمایی اهمیت بسیار زیادی دارد. متأسفانه هیچ نوع توجه جدی از جانب سینماگران، تهیه کنندگان و سایر دست اندرکاران نسبت به رفع این نقیصه مشاهده نمی شود. به هر صورت ضمن آرزوی مجدد موفقیت و پیشرفت، برای سینماگران ارجمند کشورمان امیدوار هستیم با رفع نقیصه هایی که اشاره شد، سینمای ایران به کیفیت های بهتر، متفکرانه تر، هنرمندانه تر، و دوست داشتنی تری دست پیدا کند و به مقامی دست یابد که با پیشینه فرهنگی، هنری و ادبی ایران تناسب داشته باشد.

بیانیه هیأت داوران، مسابقه فیلم های اول و دوم سینمای ایران:

تقارن سیزدهمین بهار استقلال و آزادی با شکوفه باران سینمای نوین ایران نقطه عطف روشنی را در پهنه فرهنگی میهن بزرگ و مردم مسلمان عزیزمان رقم زد. بدون تردید بروز چنین قابلیت های متنوع و اجراهای صمیمی و باظرافت نه تنها کم سابقه است بلکه حضور جدی تر هنرمندان جوان را در آینده نزدیک سینمای ما تثبیت می نماید.

در نهمین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر تعداد ۲۰ فیلم از کارگردانان جوان که محصول تجربه اول و یا دوم ایشان بود این مطلب را به روشنی نشان داد که هرچه سینمای ایران در عمل بسوی بالندگی فکر و پختگی اجرا و تعهد انسانی پیش رفته است به همان اندازه نیز میدان عمل گسترده ای را برای استعدادهای تازه مهیا می کند. و دلیل این مدعا نیز حضور بیش از دوسوم فیلم های بخش مسابقه اصلی جشنواره از میان کارهای فیلمسازان یاد شده است.

هیأت داوران مسابقه فیلم های اول و دوم سینمای ایران در آراء خود نگاه متفاوت و بدیع و پیشرو فیلمسازان، بهمراه استفاده مناسب از عناصر فنی و تکنیکی سینما را توأماً مدنظر داشته و ضرورت تقویت این دو وجه را منظور اصلی خویش می دانند.

نهمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر 9 / جشنواره فجر 1369

اهداف :

هدف جشنواره عرضه و معرفی فیلم های باارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و تشویق هنرمندان برگزیده است.

کشورهای شرکت کننده در جشنواره

بین المللی فیلم فجر ـ دوره نهم(۱۳۶۹)

آلمان آمریکا اسپانیا استرالیا اسلواک

انگلستان ایتالیا ایران بلغارستان تایوان

ترکیه چک چین دانمارک روسیه

ژاپن سوئیس سوریه غنا فرانسه

فنلاند کانادا کوبا لهستان مجارستان

هندوستان ویتنام یوگسلاوی یونان

داوران:

سیدمحمد احصایی مسابقه مواد تبلیغی فیلم ها

دیوید اشترایف مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

رخشان بنی اعتماد مسابقه سینمای ایران ـ فیلم های اول و دوم

مانوئل پرزپاردس مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

ابراهیم حاتمی کیا مسابقه سینمای ایران

محمدمهدی دادگو مسابقه مواد تبلیغی فیلم ها

علیرضا رئیسیان مسابقه سینمای ایران ـ فیلم های اول و دوم

علیرضا شجاع نوری مسابقه سینمای ایران

فرهاد صبا مسابقه سینمای ایران

منوچهر عسگری نسب مسابقه سینمای ایران

کیانوش عیاری مسابقه سینمای ایران ـ فیلم های اول و دوم

پل کاکس مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

محمود کلاری مسابقه مواد تبلیغی فیلم ها

کیوشیرو کوسابه مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

پروانه معصومی مسابقه سینمای ایران ـ فیلم های اول و دوم

رسول ملاقلی پور مسابقه سینمای ایران ـ فیلم های اول و دوم

داریوش مهرجویی مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

محمدعلی نجفی مسابقه سینمای ایران

آرونا واسودف مسابقه سینمای بین الملل ـ فیلم های اول و دوم

دبیر:سیدمحمد بهشتی

هیأت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره نهم(۱۳۶۹)

۱- عبداله اسفندیاری

۲- محمدعلی حسین نژاد

۳- محمدحسین حقیقی

بخشهای جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره نهم(۱۳۶۹)

تعداد کل بخش ها : ۹

بخش خارج از مسابقه سینمای ایران ۱۰ فیلم

نام فیلم کارگردان

آتش پنهان (۱۳۶۹) حبیب اله کاوش

تعقیب سایه ها (۱۳۶۹) علی شاه حاتمی

جستجو در جزیره (۱۳۶۹) مهدی صباغ زاده

در آرزوی ازدواج (۱۳۶۹) اصغر هاشمی

رنو تهران ـ ۲۹ (۱۳۶۹) سیامک شایقی

عروس حلبچه (۱۳۶۹) حسن کاربخش

گالان (۱۳۶۹) امیر قویدل

گروهبان (۱۳۶۹) مسعود کیمیایی

مجنون (۱۳۶۹) رسول ملاقلی پور

گزل (۱۳۶۸) محمدعلی سجادی

بخش سینمای بین المللی ـ سینمای فیلمسازان زن ۹ فیلم

نام فیلم کارگردان

افسانه آه (۱۳۶۹) تهمینه میلانی

بچه های طلاق (۱۳۶۸) تهمینه میلانی

پول خارجی (۱۳۶۸) رخشان بنی اعتماد

دل نمک (۱۳۶۸) امیر قویدل

زمان از دست رفته (۱۳۶۸) پوران درخشنده

کاکلی (۱۳۶۸) فریال بهزاد

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) پوران درخشنده

خارج از محدوده (۱۳۶۶) رخشان بنی اعتماد

شهر موش ها (۱۳۶۴) مرضیه برومند

محمدعلی طالبی

بخش سینمای بین المللی ـ مسابقه بین المللی فیلم های اول و دوم ۲ فیلم

نام فیلم کارگردان

سایه خیال (۱۳۶۹) حسین دلیر

نقش عشق (۱۳۶۹) شهریار پارسی پور

بخش سینمای بین المللی ـ نمایش ویژه ۱ فیلم

نام فیلم کارگردان

در کوچه های عشق (۱۳۶۹) خسرو سینایی

بخش مرور یکسال سینمای ایران ۳۸ فیلم

نام فیلم کارگردان

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) یداله صمدی

آتش پنهان (۱۳۶۹) حبیب اله کاوش

آوای دریا (۱۳۶۹) رحمان رضایی

ابلیس (۱۳۶۹) احمدرضا درویش

افسانه آه (۱۳۶۹) تهمینه میلانی

به خاطر همه چیز (۱۳۶۹) رجب محمدین

پرده آخر (۱۳۶۹) واروژ کریم مسیحی

پرواز در نهایت (۱۳۶۹) محمدمهدی عسگرپور

تعقیب سایه ها (۱۳۶۹) علی شاه حاتمی

تویی که نمی شناختمت (۱۳۶۹) ابراهیم سلطانی فر

تیغ آفتاب (۱۳۶۹) مجید جوانمرد

جستجو در جزیره (۱۳۶۹) مهدی صباغ زاده

چشم شیشه ای (۱۳۶۹) حسین قاسمی جامی

چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) سعید امیرسلیمانی

حکایت آن مرد خوشبخت (۱۳۶۹) رضا حیدرنژاد

در آرزوی ازدواج (۱۳۶۹) اصغر هاشمی

در مسلخ عشق (۱۳۶۹) کمال تبریزی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) داریوش فرهنگ

رنو تهران ـ ۲۹ (۱۳۶۹) سیامک شایقی

سایه خیال (۱۳۶۹) حسین دلیر

سفر جادویی (۱۳۶۹) ابوالحسن داوودی

سکوت (۱۳۶۹) سیدعلی سجادی‌حسینی

شب های زاینده رود (۱۳۶۹) محسن مخملباف

شهر خاکستری (۱۳۶۹) حسن هدایت

عروس (۱۳۶۹) بهروز افخمی

عشق و مرگ (۱۳۶۹) محمدرضا اعلامی

علی و غول جنگل (۱۳۶۹) بیژن بیرنگ

مسعود رسام

فرماندار (۱۳۶۹) مرتضی مسائلی

گروهبان (۱۳۶۹) مسعود کیمیایی

مجنون (۱۳۶۹) رسول ملاقلی پور

ملک خاتون (۱۳۶۹) حسن محمدزاده

نقش عشق (۱۳۶۹) شهریار پارسی پور

نوبت عاشقی (۱۳۶۹) محسن مخملباف

همه یک ملت (۱۳۶۹) حسین مختاری

اُ – منفی (۱۳۶۸) کریم زرگر

احمدرضا گرشاسبی

گزل (۱۳۶۸) محمدعلی سجادی

کارآگاه ۲ (۱۳۶۷) بهروز غریب پور

گلنار (۱۳۶۷) کامبوزیا پرتوی

بخش مسابقه بین الملل فیلم های اول و دوم ـ خارج از مسابقه ۱ فیلم

نام فیلم کارگردان

سفر جادویی (۱۳۶۹) ابوالحسن داوودی

بخش مسابقه سینمای ایران ۱۲ فیلم

نام فیلم کارگردان

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) یداله صمدی

ابلیس (۱۳۶۹) احمدرضا درویش

پرده آخر (۱۳۶۹) واروژ کریم مسیحی

چشم شیشه ای (۱۳۶۹) حسین قاسمی جامی

در مسلخ عشق (۱۳۶۹) کمال تبریزی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) داریوش فرهنگ

سایه خیال (۱۳۶۹) حسین دلیر

شب های زاینده رود (۱۳۶۹) محسن مخملباف

عروس (۱۳۶۹) بهروز افخمی

عشق و مرگ (۱۳۶۹) محمدرضا اعلامی

نقش عشق (۱۳۶۹) شهریار پارسی پور

نوبت عاشقی (۱۳۶۹) محسن مخملباف

بخش مسابقه فیلم های اول و دوم ۲۳ فیلم

نام فیلم کارگردان

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) یداله صمدی

ابلیس (۱۳۶۹) احمدرضا درویش

افسانه آه (۱۳۶۹) تهمینه میلانی

به خاطر همه چیز (۱۳۶۹) رجب محمدین

پرده آخر (۱۳۶۹) واروژ کریم مسیحی

پرواز در نهایت (۱۳۶۹) محمدمهدی عسگرپور

تویی که نمی شناختمت (۱۳۶۹) ابراهیم سلطانی فر

چشم شیشه ای (۱۳۶۹) حسین قاسمی جامی

چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) سعید امیرسلیمانی

حکایت آن مرد خوشبخت (۱۳۶۹) رضا حیدرنژاد

در مسلخ عشق (۱۳۶۹) کمال تبریزی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) داریوش فرهنگ

سایه خیال (۱۳۶۹) حسین دلیر

سفر جادویی (۱۳۶۹) ابوالحسن داوودی

سکوت (۱۳۶۹) سیدعلی سجادی‌حسینی

عروس (۱۳۶۹) بهروز افخمی

علی و غول جنگل (۱۳۶۹) بیژن بیرنگ

مسعود رسام

فرماندار (۱۳۶۹) مرتضی مسائلی

کلنل (۱۳۶۹) نورالدین یادآور نیک‌روش

نقش عشق (۱۳۶۹) شهریار پارسی پور

همه یک ملت (۱۳۶۹) حسین مختاری

اُ – منفی (۱۳۶۸) کریم زرگر

احمدرضا گرشاسبی

گلنار (۱۳۶۷) کامبوزیا پرتوی

بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها ۳۵ فیلم

نام فیلم کارگردان

پرواز در نهایت (۱۳۶۹) محمدمهدی عسگرپور

آب را گل نکنید (۱۳۶۸) شهریار بحرانی

آخرین پرواز (۱۳۶۸) احمدرضا درویش

ای ایران (۱۳۶۸) ناصر تقوایی

باغ سید (۱۳۶۸) محمدرضا اسلاملو

بچه های طلاق (۱۳۶۸) تهمینه میلانی

پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸) مسعود کرامتی

پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸) علیرضا سمیع آذر

پول خارجی (۱۳۶۸) رخشان بنی اعتماد

تا مرز دیدار (۱۳۶۸) حسین قاسمی جامی

تماس (۱۳۶۸) خسرو ملکان

تمام وسوسه های زمین (۱۳۶۸) حمید سمندریان

جستجوگر (۱۳۶۸) محمد متوسلانی

خواستگاری (۱۳۶۸) مهدی فخیم زاده

دخترک کنار مرداب (۱۳۶۸) علی ژکان

دزد عروسک ها (۱۳۶۸) محمدرضا هنرمند

دل نمک (۱۳۶۸) امیر قویدل

دندان مار (۱۳۶۸) مسعود کیمیایی

راز کوکب (۱۳۶۸) کاظم معصومی

ریحانه (۱۳۶۸) علیرضا رئیسیان

زمان از دست رفته (۱۳۶۸) پوران درخشنده

زیر بامهای شهر (۱۳۶۸) اصغر هاشمی

ساوالان (۱۳۶۸) یداله صمدی

شنا در زمستان (۱۳۶۸) محمد کاسبی

عبور از غبار (۱۳۶۸) پوران درخشنده

کاکلی (۱۳۶۸) فریال بهزاد

کلوزآپ (۱۳۶۸) عباس کیارستمی

گل سرخ (۱۳۶۸) حمید تمجیدی

مادر (۱۳۶۸) علی حاتمی

مهاجر (۱۳۶۸) ابراهیم حاتمی کیا

هامون (۱۳۶۸) داریوش مهرجویی

برهوت (۱۳۶۷) محمدعلی طالبی

مشق شب (۱۳۶۷) عباس کیارستمی

نار و نی (۱۳۶۷) سعید ابراهیمی فر

آب، باد، خاک (۱۳۶۴) امیر نادری

۱ – بهترین تدوین

برنده :

عروس (۱۳۶۹) … محمدرضا مویینی

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … حسین زندباف

ابلیس (۱۳۶۹) … سیف اله داد

پرده آخر (۱۳۶۹) … ژیلا ایپکچی

پرده آخر (۱۳۶۹) … واروژ کریم مسیحی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … عباس گنجوی

۲ – بهترین جلوه های ویژه

برنده :

سایه خیال (۱۳۶۹) … ایرج تقی پور

۳ – بهترین چهره پردازی

برنده :

پرده آخر (۱۳۶۹) … مژده شمسایی

پرده آخر (۱۳۶۹) … مسعود ولدبیگی

نامزد :

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … امیر اسکندری

عروس (۱۳۶۹) … عبداله اسکندری

۴ – بهترین صحنه آرایی

برنده :

پرده آخر (۱۳۶۹) … حسن فارسی

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … حسن هدایت

چشم شیشه ای (۱۳۶۹) … محمدرضا شجاعی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … امیرحسین اثباتی

نقش عشق (۱۳۶۹) … کیهان مرتضوی

۵ – بهترین صدابرداری

برنده :

پرده آخر (۱۳۶۹) … پرویز آبنار

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … اسحاق خانزادی

سایه خیال (۱۳۶۹) … اصغر شاهوردی

شب های زاینده رود (۱۳۶۹) … جهانگیر میرشکاری

نقش عشق (۱۳۶۹) … سیدهاشم موسوی

۶ – بهترین صداگذاری

برنده :

چشم شیشه ای (۱۳۶۹) … محسن روشن

نامزد :

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … فرهاد ارجمندی

عروس (۱۳۶۹) … مهدی ژورک

۷ – بهترین عکاسی

برنده :

ریحانه (۱۳۶۸) … حسین ملکی

شرکت کننده :

پرواز در نهایت (۱۳۶۹) … امیر عابدی

آب را گل نکنید (۱۳۶۸) … رسول احدی

باغ سید (۱۳۶۸) … امیر عابدی

پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸) … علیرضا پورامین

پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸) … غوغا بیات

تمام وسوسه های زمین (۱۳۶۸) … شاهرخ سخایی

جستجوگر (۱۳۶۸) … اکبر اصفهانی

دخترک کنار مرداب (۱۳۶۸) … امیر نظران

دزد عروسک ها (۱۳۶۸) … میترا محاسنی

دل نمک (۱۳۶۸) … بهروز صادقی

زمان از دست رفته (۱۳۶۸) … عزیز ساعتی

ساوالان (۱۳۶۸) … محمداسعد نقش بندی

عبور از غبار (۱۳۶۸) … رضا مهاجر

کاکلی (۱۳۶۸) … اصغر آزادی

مادر (۱۳۶۸) … عزیز ساعتی

هامون (۱۳۶۸) … رضا مهاجر

۸ – بهترین فیلم

برنده :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … یداله صمدی

۹ – بهترین فیلمبرداری

برنده :

پرده آخر (۱۳۶۹) … اصغر رفیعی جم

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … حسن قلی زاده

عروس (۱۳۶۹) … نعمت حقیقی

نقش عشق (۱۳۶۹) … حسین جعفریان

نوبت عاشقی (۱۳۶۹) … محمود کلاری

۱۰ – بهترین فیلمنامه

برنده :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … یداله صمدی

نامزد :

پرده آخر (۱۳۶۹) … واروژ کریم مسیحی

شب های زاینده رود (۱۳۶۹) … محسن مخملباف

عروس (۱۳۶۹) … بهروز افخمی

عروس (۱۳۶۹) … علیرضا داوودنژاد

نقش عشق (۱۳۶۹) … شهریار پارسی پور

نقش عشق (۱۳۶۹) … هادی سیف

۱۱ – بهترین کارگردانی

برنده :

پرده آخر (۱۳۶۹) … واروژ کریم مسیحی

عروس (۱۳۶۹) … بهروز افخمی

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … یداله صمدی

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … داریوش فرهنگ

۱۲ – بهترین موسیقی متن

برنده :

عروس (۱۳۶۹) … بابک بیات

نامزد :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) … فرهاد فخرالدینی

پرده آخر (۱۳۶۹) … بابک بیات

دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹) … بابک بیات

نقش عشق (۱۳۶۹) … رسول نجفیان

۱۳ – پوستر (اعلان دیواری)

برنده :

ای ایران (۱۳۶۸) … مرتضی ممیز

مهاجر (۱۳۶۸) … مرتضی ممیز

شرکت کننده :

آب را گل نکنید (۱۳۶۸) … ابراهیم حقیقی

تماس (۱۳۶۸) … منوچهر عبداله زاده

تمام وسوسه های زمین (۱۳۶۸) … حسین خسروجردی

جستجوگر (۱۳۶۸) … مرتضی ممیز

دخترک کنار مرداب (۱۳۶۸) … ابراهیم حقیقی

دل نمک (۱۳۶۸) … منوچهر عبداله زاده

دندان مار (۱۳۶۸) … آیدین آغداشلو

ریحانه (۱۳۶۸) … ابراهیم حقیقی

شنا در زمستان (۱۳۶۸) … حبیب صادقی

عبور از غبار (۱۳۶۸) … پرویز محلاتی

کلوزآپ (۱۳۶۸) … عباس کیارستمی

کلوزآپ (۱۳۶۸) … سیامک والی پور

گل سرخ (۱۳۶۸) … علی خسروی

مادر (۱۳۶۸) … ابراهیم حقیقی

مادر (۱۳۶۸) … مرتضی ممیز

مهاجر (۱۳۶۸) … حسین خسروجردی

هامون (۱۳۶۸) … ابراهیم حقیقی

برهوت (۱۳۶۷) … ابراهیم حقیقی

نار و نی (۱۳۶۷) … ابراهیم حقیقی

آب، باد، خاک (۱۳۶۴) … ابراهیم حقیقی

۱۴ – فیلم

شرکت کننده :

آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹)

آتش پنهان (۱۳۶۹)

آوای دریا (۱۳۶۹)

ابلیس (۱۳۶۹)

افسانه آه (۱۳۶۹)

به خاطر همه چیز (۱۳۶۹)

پرده آخر (۱۳۶۹)

پرواز در نهایت (۱۳۶۹)

تعقیب سایه ها (۱۳۶۹)

تویی

گردآوری: پورتال وهاران  www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)
همچنین بخوانید:  ماجرای ضایع شدن ترانه علیدوستی توسط اصغر فرهادی !

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false