خانه / فرهنگ و هنر / بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر ۲۴ / جشنواره فجر ۱۳۸۴
بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر 24 / جشنواره فجر 1384

بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر ۲۴ / جشنواره فجر ۱۳۸۴

بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر ۲۴ / جشنواره فجر ۱۳۸۴

پورتال وهاران در این مقاله به معرفی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر می پردازد.

داوران:

محمدرضا اصلانی بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

شوزو ایچی یاما بخش مسابقه سینمای بین الملل

شهریار بحرانی بخش مسابقه سینمای بین الملل

رخشان بنی اعتماد بخش سینمای آسیا

اوا پاتاکی بخش مسابقه سینمای بین الملل

پرویز پورحسینی بخش مسابقه سینمای ایران

کمال تبریزی بخش مسابقه سینمای بین الملل

فردریک تورفردریکسون بخش مسابقه سینمای بین الملل

رابرت چارتوف بخش سینمای معناگرا

عزیزاله حمیدنژاد بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

احمدرضا درویش بخش مسابقه سینمای ایران

مریلو دیازآبایا بخش سینمای آسیا

دونگتیان ژانگ بخش سینمای آسیا

عثمان ساپارف بخش سینمای آسیا

سیدعلیرضا سجادپور بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

مهدی شجاعی بخش مسابقه سینمای ایران

فولکر شلندورف بخش مسابقه سینمای بین الملل

فرهاد صبا بخش مسابقه سینمای ایران

رسول صدرعاملی بخش مسابقه سینمای ایران

نادر طالب زاده بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

عبداللطیف عبدالحمید بخش مسابقه سینمای بین الملل

کیانوش عیاری بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

محمود گبرلو بخش مسابقه فیلم های اول و دوم

یورام لارسن بخش سینمای معناگرا

مجید مجیدی بخش مسابقه سینمای ایران

احمدرضا معتمدی بخش سینمای معناگرا

دون گابریله نانی بخش سینمای معناگرا

اکبر نبوی بخش مسابقه سینمای ایران

آرونا واسودف بخش سینمای آسیا

امیلی یانگ بخش سینمای معناگرا

دبیر: علیرضا رضاداد

هیأت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره بیست و چهارم(۱۳۸۴)

۱- همایون اسعدیان بخش مسابقه سینمای ایران

۲- امیر اسفندیاری بخش مسابقه سینمای بین الملل

۳- سیروس الوند بخش مسابقه سینمای ایران

۴- جمال امید بخش مسابقه سینمای بین الملل

۵- مجید رضابالا بخش مسابقه سینمای ایران

۶- حسین زندباف بخش مسابقه سینمای ایران

۷- مجید شاه حسینی بخش مسابقه سینمای بین الملل

۸- منوچهر شاهسواری بخش مسابقه سینمای بین الملل

۹- جعفر صانعی مقدم بخش مسابقه سینمای بین الملل

۱۰- محمدابراهیم صلواتی فرد بخش مسابقه سینمای ایران

۱۱- مجید قاری زاده بخش مسابقه سینمای ایران

۱۲- حسین کرمی بخش مسابقه سینمای ایران

۱۳- مجتبی مشیری بخش مسابقه سینمای ایران

۱۴- محمدحسین نیرومند بخش مسابقه سینمای ایران

۱۵- محسن هاشمی بخش مسابقه سینمای بین الملل

مقررات جشنواره :

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط بنیاد سینمایی فارابی وابسته به معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ در تهران برگزار می شود.

سینمای ایران

هدف جشنواره، عرضه و معرفی فیلم های ارزشمند یک سال فعالیت فیلمسازی و نیز ارزیابی و تشویق هنرمندان به منظور اعتلای هنر صنعت سینمای ایران است.

برنامه های این بخش شامل قسمت های زیر است:

الف: مسابقه سینمایی بلند و داستانی کوتاه

فیلم های سینمایی که تا بهمن ۱۳۸۴ در تهران و همچنین در دوره های گذشته جشنواره به نماش درنیامده و بیش از دو سال از زمان تولیدشان نگذشته باشد.

فیلم های داستانی کوتاه متقاضی شرکت در مسابقه نیز لازم است از سه دقیقه کمتر و از پانزده دقیقه بیشتر نباشد و سال تولیدشان نیز بعد از ۱۳۸۳ باشد و همچنین در تهران به نمایش درنیامده باشد.

یک هیأت انتخاب که اعضایش توسط دبیر جشنواره تعیین می شود، پس از بازبینی همه فیلم های متقاضی، آثار مناسب برای این بخش را انتخاب خواهند کرد.

یک هیأت داوری شامل حداقل پنج نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحبنظران توسط دبیر جشنواره برگزیده خواهند شد فیلم های بخش مسابقه را داوری کرده، جوایز زیر را اهداء می نماید:

گروه اول:

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم

سیمرغ بلورین، جایزه ویژه هیأت داوران

سیمرغ بلورین، برای بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه اقتباسی

سیمرغ بلورین، برای بهترین از بین آثار هنر و تجربه

سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگر زن نقش اول

سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگر مرد نقش اول

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم کوتاه داستانی

گروه دوم:

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمبرداری

سیمرغ بلورین، برای بهترین تدوین

سیمرغ بلورین، برای بهترین موسیقی متن

سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل

سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

سیمرغ بلورین، برای بهترین صدابردار و صداگذار

سیمرغ بلورین، برای بهترین طراح صحنه و لباس

سیمرغ بلورین، برای بهترین جلوه های ویژه

سیمرغ بلورین، برای بهترین چهره پردازی

ـ هیأت داوران در گروه دوم جوایز خود را به آثاری اهدا می نمایند که در آن بخش موجبات پیشرفت و ارتقاء جنبه های مختلف هنر ـ صنعت سینما را فراهم آورده باشد.

ـ عوامل تهیه و توزیع فیلم های مسابقه نمی توانند در هیأت داوری شرکت کنند.

ـ هیأت داوران حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از مراسم پایانی، نامزدهای دریافت جایزه هر رشته را اعلام خواهند کرد.

ـ هیچ جایزه ای در مسابقه به طور هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی شود.

ـ نماینده ای از جشنواره می تواند بدون حق رأی در بحث های هیأت داوران شرکت کند.

ب: چشم واقعیت (مسابقه آثار مستند)

کلیه آثار مستند بلند و کوتاه که بعد از سال ۱۳۸۳ تولید شده باشند و همچنین در دوره های گذشته و در تهران به نمایش درنیامده باشند می توانند در این بخش شرکت نمایند.

یک هیأت داوری مستقل به انتخاب دبیر جشنواره، آثار برگزیده را داوری می کنند. در این بخش دو «سیمرغ بلورین» (بهترین کارگردانی و تحقیق و پژوهش) به برگزیدگان این رشته اهدا خواهد شد.

ج: خارج از مسابقه

فیلم های خارج از مسابقه که هم ارزش فیلم های بخش مسابقه هستند شامل آثاری می شوند که به لحاظ رعایت مقررات، از جمله عضویت یکی از سازندگان فیلم در هیأت داوری امکان نمایش در بخش مسابقه را پیدا نکرده اند و یا سازنده فیلم، خواستار نمایش اثرش در این بخش باشد.

همچنین بخوانید:  عکس های جدید لاله اسکندری در سال 96

د: فیلم های میهمان

این فیلم از بین آثار ارزشمندی که به دلیل محدودیت تعداد فیلم های بخش مسابقه موفق نشده اند به جشنواره راه یابند، انتخاب می شوند. در این بخش نیز، فیلم های مورد بررسی قرار گرفته و یک اثر به عنوان بهترین فیلم بخش میهمان جایزه ای از سوی دبیر جشنواره دریافت می کند.

ه: فیلم اول و دوم برتر

یک هیأت داوری مستقل به انتخاب دبیر جشنواره، از بین آثار اول و دوم فیلمسازان کلیه بخش های سینمایی (بخش مسابقه و میهمان) را جداگانه داوری و به برترین آنها «سیمرغ بلورین» اهدا می نمایند.

و: فیلم برگزیده تماشاگران

جشنواره از طریق مراجعه به آرای تماشاگران از بین فیلم های بخش های مسابقه، به محبوب ترین فیلم ایرانی جایزه «سیمرغ بلورین» اهدا خواهد کرد.

به همه فیلم هایی که به بخش های مسابقه، خارج از مسابقه و میهمان راه یافته اند گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

ز: نکوداشت

به منظور ارج نهادن به کوشش های ارزشمند سینماگران برگزیده، جشنواره طی آیینی از خدمات ایشان تجلیل به عمل خواهد آورد.

سینمای بین المللی

هدف از برپایی این بخش، نمایش آثاری است که علاوه بر فراهم ساختن امکان ترویج و تعامل فرهنگی با سایر جوامع، امکان ارزیابی بهتر و بیشتر وضعیت و موقعیت سینمای ایران را در مقایسه با دیگر کشورها فراهم آورد.

برنامه های این بخش شامل قسمت های زیر است:

الف: مسابقه بین المللی

این بخش با هدف شناخت و ارزیابی آن گونه توانایی ها و ظرفیت های انسانی که موقعیت یگانه او را بین سایر موجودات ممتاز می سازد، برگزار می شود.

ـ جشنواره در این بخش فیلم های کوتاه زنده یا نقاشی متحرک (با زمان نمایش ۳ تا ۱۵ دقیقه) و بلندی را می پذیرد که شرایط زیر را داشته باشد:

سال تولیدشان بعد از ۲۰۰۳ باشد.

در دوره های گذشته جشنواره به نمایش درنیامده باشد.

پیش از ژانویه ۲۰۰۶ در تهران نمایش داده نشده باشد.

به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از این دو زبان باشد.

ـ هر کشور می تواند حداکثر دو فیلم بلند، سه فیلم کوتاه (۳ تا ۱۵ دقیقه) و کشور ایران سه فیلم بلند و چهار فیلم کوتاه شرکت دهد.

ـ فیلم های شرکت کننده توسط هیأت انتخاب که توسط دبیر تعیین می شوند بررسی و گزینش می شوند.

ـ یک هیأت داوری بین الملل شامل حداقل پنج نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحبنظران برگزیده خواهند شد، فیلم های این بخش را ارزیابی کرده و جوایز زیر را اهدا می کنند.

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم بلند

سیمرغ بلورین، جایزه ویژه هیأت داوران

سیمرغ بلورین، برای بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه

سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگر

سیمرغ بلورین، برای بهترین دستاور هنری یا فنی

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم کوتاه داستانی

ب: مسابقه سینمای معناگرا

این بخش به منظور توجه به نقش سینما به عنوان ظرفیتی غنی برای بیان عوالم غیرمادی برگزار می شود. از این رو، هر اثری که بتواند مخاطب را به عوالم غیرمادی و نیز به تعالی خصلت های انسانی از طریق دستیابی از طریق دستیابی به مفاهیم ارزشمند متعالی رهنمون شود، می تواند در این بخش مسابقه شرکت نماید.

ـ جشنواره در این بخش فیلم هایی را می پذیرد که:

سال تولیدشان بعد از ۲۰۰۲ باشد.

در دوره های گذشته جشنواره به نمایش درنیامده باشد و پیش از ژانویه ۲۰۰۶ در تهران نمایش داده نشده باشد.

به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از این دو زبان باشد.

ـ فیلم های متقاضی این بخش توسط هیأت انتخاب که از سوی دبیر تعیین شده اند بررسی و انتخاب می شوند.

ـ یک هیأت داوری بین المللی شامل حداقل سه نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحبنظران برگزیده می شوند، فیلم های این بخش را ارزیابی و جوایز زیر را اهدا می کنند:

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم

سیمرغ بلورین، برای بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه

ج: مسابقه سینمای آسیا

این بخش به منظور توجه به اعتلا و ارتقای تولیدات سینمای آسیا، برگزار می شود.

سال تولیدشان بعد از ۲۰۰۲ باشد.

پیش از ژانویه ۲۰۰۶ در تهران نمایش داده نشده باشد.

در دوره های گذشته جشنواره به نمایش درنیامده باشد.

به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از دو زبان باشد.

ـ هر کشور می تواند حداکثر دو فیلم بلند و کشور ایران سه فیلم بلند شرکت دهد.

ـ فیلم های شرکت کننده توسط هیأت انتخاب که توسط دبیر تعیین می شوند بررسی و گزینش می شوند.

ـ یک هیأت داوری بین المللی شامل حداقل پنج نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحبنظران برگزیده خواهند شد، فیلم های این بخش را ارزیابی کرده و جوایز زیر را اهدا می کنند.

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم

سیمرغ بلورین، برای بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه

هیچ جایزه ای نمی تواند در بخش مسابقه به طور هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم شود.

نماینده ای از جشنواره می تواند بدون حق رأی در بحث های هیأت داوری شرکت کند.

د: خارج از مسابقه

فیلم های این بخش که هم ارزش فیلم های بخش مسابقه هستند شامل آثاری می شوند که:

به لحاظ مغایرت سال تهیه شان با مقررات یا محدودیت تعداد فیلم های بخش مسابقه موفق نشده اند به جشنواره راه یابند.

به لحاظ رعایت مقررات از جهت عضویت یکی از سازندگان فیلم در هیأت داوری امکان نمایش در بخش مسابقه را نداشته باشند.

همچنین بخوانید:  شایعه بازگشت شادمهر عقیلی به ایران و واکنش تند او : جسدم را هم به ایران نبرید!

سازنده فیلم خواستار نمایش اثرش در این بخش باشد.

به همه فیلم هایی که به بخش مسابقه یا خارج از مسابقه راه یابند گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

ه: جشنواره جشنواره ها

فیلم های این بخش از میان فیلم های برگزیده ای که در جشنواره های مختلف جهانی به نمایش درآمده اند، انتخاب خواهند شد.

و: نمایش های ویژه

برای این بخش دو گروه فیلم پیش بینی شده است:

ـ فیلم هایی که به مناسبت رویدادهای خاصی در سینما، برگزیده می شوند.

ـ فیلم های کوتاه و بلند، اعم از داستانی و یا مستند که به شناخت سینمای یک منطقه و یا سرزمین و روند تحولات فرهنگی و فنی می پردازد.

ز: فیلم برگزیده تماشاگران

جشنواره، از طریق مراجعه به آرای تماشاگران فیلم های بخش مسابقه، به محبوب ترین فیلم خارجی جایزه سیمرغ بلورین اهدا خواهد کرد.

ح: مرور آثار

جشنواره در این بخش به ستایش از کوشش های ارزشمند سینماگران برگزیده و نمایش آثار سینمایی برتر جهان، خواهد پرداخت.

مقررات عمومی:

هر استودیو، سازمان، نهاد و شخص می تواند هر تعداد فیلم بلند و کوتاه که مایل باشد به جشنواره ارایه نماید. فیلم ها می توانند سیاه و سفید یا رنگی و ۳۵ میلیمتری باشند.

نهادها، سازمان های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی که مایل اند فیلم هایشان را در قسمت های مختلف جشنواره شرکت دهند ضروری است نکات زیر را رعایت نمایند:

الف ـ برگ های درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل نموده، همراه نسخه اولیه فیلم، عکس، پوستر، بروشور و … حداکثر تا پایان بیستم آذرماه ۱۳۸۴ به دفتر جشنواره تحویل گردد.

ب ـ آخرین زمان تحویل نسخه اصلی فیلم های پذیرفته شده تا ۱۱ دی ماه می باشد.

تصمیم درباره برنامه های جشنواره و همچنین تعیین تاریخ و ساعت نمایش فیلم های با جشنواره خواهد بود.

پس از تحویل کپی فیلم ها به دفتر جشنواره، امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد.

امضای برگ درخواست شرکت در جشنواره به منزله قبول کامل مقررات جشنواره و سایر ضوابط نمایش فیلم در ایران است.

تفسیر و اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و یا ابهام ناشی از مفاد مقررات، با دبیر جشنواره است.

بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر / جشنواره فیلم فجر 24 / جشنواره فجر 1384

اهداف :

هدف جشنواره، عرضه و معرفی فیلم های ارزشمند یک سال فعالیت فیلمسازی و نیز ارزیابی و تشویق هنرمندان به منظور اعتلای هنر صنعت سینمای ایران است.

لیست فیلمهایی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره بیست و چهارم(۱۳۸۴) شرکت داشته اند.

فیلم کارگردان

سینه سرخ (۱۳۸۵) پرویز شیخ طادی

آفساید (۱۳۸۴) جعفر پناهی

ابراهیم خلیل الله (۱۳۸۴) محمدرضا ورزی

از دوردست (۱۳۸۴) رامین محسنی

اسب (۱۳۸۴) بابک محمدی

باغ فردوس، پنج بعد از ظهر (۱۳۸۴) سیامک شایقی

به آهستگی (۱۳۸۴) مازیار میری

به نام پدر (۱۳۸۴) ابراهیم حاتمی کیا

پروانه ای در مه (۱۳۸۴) محمدجواد کاسه ساز

پرونده هاوانا (۱۳۸۴) علیرضا رئیسیان

تقاطع (۱۳۸۴) ابوالحسن داوودی

جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴) مهرداد خوشبخت

جایی در دوردست (۱۳۸۴) خسرو معصومی

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴) سامان سالور

چند می گیری گریه کنی (۱۳۸۴) شاهد احمدلو

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) اصغر فرهادی

چوپان دروغگو (۱۳۸۴) سیروس حسن پور

خانه روشن (۱۳۸۴) وحید موسائیان

دم صبح (۱۳۸۴) حمید رحمانیان

راه طی شده (۱۳۸۴) عباس رافعی

رویای خیس (۱۳۸۴) پوران درخشنده

زاگرس (۱۳۸۴) محمدعلی نجفی

زمان می ایستد (۱۳۸۴) علیرضا امینی

زمستان است (۱۳۸۴) رفیع پیتز

ستاره ها (جلد ۱: ستاره می شود) (۱۳۸۴) فریدون جیرانی

ستاره ها (جلد ۳: ستاره بود) (۱۳۸۴) فریدون جیرانی

سرتو بدزد رفیق (۱۳۸۴) علی عبدالعلی زاده

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) مجتبی راعی

شاعر زباله ها (۱۳۸۴) محمد احمدی

شام عروسی (۱۳۸۴) ابراهیم وحیدزاده

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) محمد نوری زاد

شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴) انسیه شاه حسینی

شبانه (۱۳۸۴) امید بنکدار

کیوان علیمحمدی

شهر آشوب (۱۳۸۴) یداله صمدی

صحنه جرم، ورود ممنوع! (۱۳۸۴) ابراهیم شیبانی

عصر جمعه (۱۳۸۴) مونا زندی حقیقی

قتل آنلاین (۱۳۸۴) مسعود آب پرور

کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴) مانی حقیقی

گفتگو با سایه ها (۱۳۸۴) خسرو سینایی

گل یا پوچ (۱۳۸۴) ابوالفضل جلیلی

مسیح (۱۳۸۴) نادر طالب زاده

هفت رنگ (۱۳۸۴) مازیار محمدی نژاد

هوو (۱۳۸۴) علیرضا داوودنژاد

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) فریدون حسن پور

یادداشت بر زمین (۱۳۸۴) علی‌محمد قاسمی

شوریده (۱۳۸۳) محمدعلی سجادی

کافه ستاره (۱۳۸۳) سامان مقدم

ماجراهای اینترنتی (چای نت) (۱۳۸۳) حسین قناعت

مواجهه (۱۳۸۳) سعید ابراهیمی فر

یک شب (۱۳۸۳) نیکی کریمی

بخشهای جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره بیست و چهارم(۱۳۸۴)

تعداد کل بخش ها : ۱۱

بخش انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ۱ فیلم

نام فیلم کارگردان

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) اصغر فرهادی

بخش جشنواره جشنواره ها ۵ فیلم

نام فیلم کارگردان

دم صبح (۱۳۸۴) حمید رحمانیان

شاعر زباله ها (۱۳۸۴) محمد احمدی

گل یا پوچ (۱۳۸۴) ابوالفضل جلیلی

یادداشت بر زمین (۱۳۸۴) علی‌محمد قاسمی

یک شب (۱۳۸۳) نیکی کریمی

بخش جوایز جنبی ۱ فیلم

نام فیلم کارگردان

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) فریدون حسن پور

بخش خارج از مسابقه ۱ فیلم

نام فیلم کارگردان

گفتگو با سایه ها (۱۳۸۴) خسرو سینایی

بخش زنگ سینما ۳ فیلم

نام فیلم کارگردان

چوپان دروغگو (۱۳۸۴) سیروس حسن پور

سرتو بدزد رفیق (۱۳۸۴) علی عبدالعلی زاده

ماجراهای اینترنتی (چای نت) (۱۳۸۳) حسین قناعت

بخش سینمای معناگرا ۲ فیلم

نام فیلم کارگردان

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) مجتبی راعی

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) فریدون حسن پور

بخش فیلم های میهمان ۱۷ فیلم

نام فیلم کارگردان

آفساید (۱۳۸۴) جعفر پناهی

ابراهیم خلیل الله (۱۳۸۴) محمدرضا ورزی

از دوردست (۱۳۸۴) رامین محسنی

اسب (۱۳۸۴) بابک محمدی

پروانه ای در مه (۱۳۸۴) محمدجواد کاسه ساز

جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴) مهرداد خوشبخت

همچنین بخوانید:  برخورد بد با بازیگر زن معروف در فرودگاه به خاطر نوع پوشش اش!

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴) سامان سالور

خانه روشن (۱۳۸۴) وحید موسائیان

راه طی شده (۱۳۸۴) عباس رافعی

رویای خیس (۱۳۸۴) پوران درخشنده

ستاره ها (جلد ۳: ستاره بود) (۱۳۸۴) فریدون جیرانی

شام عروسی (۱۳۸۴) ابراهیم وحیدزاده

شبانه (۱۳۸۴) امید بنکدار

کیوان علیمحمدی

صحنه جرم، ورود ممنوع! (۱۳۸۴) ابراهیم شیبانی

مسیح (۱۳۸۴) نادر طالب زاده

هفت رنگ (۱۳۸۴) مازیار محمدی نژاد

مواجهه (۱۳۸۳) سعید ابراهیمی فر

بخش مسابقه بین الملل ۳ فیلم

نام فیلم کارگردان

به آهستگی (۱۳۸۴) مازیار میری

جایی در دوردست (۱۳۸۴) خسرو معصومی

کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴) مانی حقیقی

بخش مسابقه سینمای آسیا ۲ فیلم

نام فیلم کارگردان

به نام پدر (۱۳۸۴) ابراهیم حاتمی کیا

شهر آشوب (۱۳۸۴) یداله صمدی

بخش مسابقه سینمای ایران ۲۴ فیلم

نام فیلم کارگردان

سینه سرخ (۱۳۸۵) پرویز شیخ طادی

باغ فردوس، پنج بعد از ظهر (۱۳۸۴) سیامک شایقی

به آهستگی (۱۳۸۴) مازیار میری

به نام پدر (۱۳۸۴) ابراهیم حاتمی کیا

پرونده هاوانا (۱۳۸۴) علیرضا رئیسیان

تقاطع (۱۳۸۴) ابوالحسن داوودی

جایی در دوردست (۱۳۸۴) خسرو معصومی

چند می گیری گریه کنی (۱۳۸۴) شاهد احمدلو

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) اصغر فرهادی

زاگرس (۱۳۸۴) محمدعلی نجفی

زمان می ایستد (۱۳۸۴) علیرضا امینی

زمستان است (۱۳۸۴) رفیع پیتز

ستاره ها (جلد ۱: ستاره می شود) (۱۳۸۴) فریدون جیرانی

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) مجتبی راعی

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) محمد نوری زاد

شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴) انسیه شاه حسینی

شهر آشوب (۱۳۸۴) یداله صمدی

عصر جمعه (۱۳۸۴) مونا زندی حقیقی

قتل آنلاین (۱۳۸۴) مسعود آب پرور

کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴) مانی حقیقی

هوو (۱۳۸۴) علیرضا داوودنژاد

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) فریدون حسن پور

شوریده (۱۳۸۳) محمدعلی سجادی

کافه ستاره (۱۳۸۳) سامان مقدم

بخش مسابقه فیلم های اول و دوم ۱۷ فیلم

نام فیلم کارگردان

ابراهیم خلیل الله (۱۳۸۴) محمدرضا ورزی

از دوردست (۱۳۸۴) رامین محسنی

اسب (۱۳۸۴) بابک محمدی

به آهستگی (۱۳۸۴) مازیار میری

پروانه ای در مه (۱۳۸۴) محمدجواد کاسه ساز

جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴) مهرداد خوشبخت

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴) سامان سالور

چند می گیری گریه کنی (۱۳۸۴) شاهد احمدلو

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) محمد نوری زاد

شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴) انسیه شاه حسینی

شبانه (۱۳۸۴) امید بنکدار

کیوان علیمحمدی

صحنه جرم، ورود ممنوع! (۱۳۸۴) ابراهیم شیبانی

عصر جمعه (۱۳۸۴) مونا زندی حقیقی

قتل آنلاین (۱۳۸۴) مسعود آب پرور

کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴) مانی حقیقی

مسیح (۱۳۸۴) نادر طالب زاده

هفت رنگ (۱۳۸۴) مازیار محمدی نژاد

موضوعات جوایز بین المللی فیلم فجر ـ دوره بیست و چهارم(۱۳۸۴)

۱ – نگاه لطیف و روابط انسانی و تأکید بر باورهای ملی و مذهبی و توجه به سالمندان

برنده :

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) … فریدون حسن پور

۲ – انتقال مفاهیم معنوی در سینما

برنده :

چند می گیری گریه کنی (۱۳۸۴) … شاهد احمدلو

۳ – بهترین اثر هنر و تجربه

برنده :

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) … مجتبی راعی

نامزد :

زمان می ایستد (۱۳۸۴) … علیرضا امینی

کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴) … مانی حقیقی

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) … فریدون حسن پور

۴ – بهترین بازیگر کودک

برنده :

هوو (۱۳۸۴) … ثمین وزیریان

۵ – بهترین بازیگری

برنده :

به آهستگی (۱۳۸۴) … محمدرضا فروتن

۶ – بهترین تدوین

برنده :

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) … هایده صفی یاری

نامزد :

به نام پدر (۱۳۸۴) … سهراب خسروی

تقاطع (۱۳۸۴) … بهرام دهقان

زمستان است (۱۳۸۴) … حسن حسندوست

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) … حسین زندباف

عصر جمعه (۱۳۸۴) … سپیده عبدالوهاب

۷ – بهترین جلوه های ویژه

برنده :

شهر آشوب (۱۳۸۴) … محسن روزبهانی

شهر آشوب (۱۳۸۴) … علاءالدین پژمان

نامزد :

زاگرس (۱۳۸۴) … محسن شاه ابراهیمی

وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴) … داوود رسولیان

۸ – بهترین چهره پردازی

برنده :

به نام پدر (۱۳۸۴) … مهرداد میرکیانی

نامزد :

زمان می ایستد (۱۳۸۴) … ایمان امیدواری

عصر جمعه (۱۳۸۴) … مهرداد میرکیانی

شوریده (۱۳۸۳) … سودابه خسروی

کافه ستاره (۱۳۸۳) … مهری شیرازی

۹ – بهترین صدابرداری

برنده :

زمستان است (۱۳۸۴) … یداله نجفی

زمستان است (۱۳۸۴) … ناصر شکوهی نیا

نامزد :

پرونده هاوانا (۱۳۸۴) … مهران ملکوتی

جایی در دوردست (۱۳۸۴) … جهانگیر میرشکاری

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) … بهمن اردلان

کافه ستاره (۱۳۸۳) … امین میرشکاری

کافه ستاره (۱۳۸۳) … ایرج شهزادی

۱۰ – بهترین صداگذاری

برنده :

زمان می ایستد (۱۳۸۴) … محمدرضا دلپاک

نامزد :

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) … مسعود بهنام

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) … حسین ابوالصدق

زاگرس (۱۳۸۴) … پرویز آبنار

قتل آنلاین (۱۳۸۴) … فریدون خوشابافرد

۱۱ – بهترین طراحی صحنه و لباس

برنده :

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) … ایرج رامین فر

نامزد :

باغ فردوس، پنج بعد از ظهر (۱۳۸۴) … فاضل ژیان

تقاطع (۱۳۸۴) … امیرحسین اثباتی

سفر به هیدالو (۱۳۸۴) … حسین روح پروری

عصر جمعه (۱۳۸۴) … ژیلا مهرجویی

۱۲ – بهترین فیلم

برنده :

به آهستگی (۱۳۸۴) … جهانگیر کوثری

به نام پدر (۱۳۸۴) … ابراهیم حاتمی کیا

نامزد :

تقاطع (۱۳۸۴) … ناصر شفق

تقاطع (۱۳۸۴) … سعید حاجی میری

چهارشنبه سوری (۱۳۸۴) … سیدجمال ساداتیان

عصر جمعه (۱۳۸۴) … جهانگیر کوثری

۱۳ – بهترین فیلم اول

برنده :

عصر جمعه (۱۳۸۴) … جهانگیر کوثری

نامزد :

از دوردست (۱۳۸۴) … رامین محسنی

شبانه (۱۳۸۴) … امیرعباس گردان

۱۴ – بهترین فیلم دوم

برنده :

شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴) … محمد نوری زاد

نامزد :

به آهستگی (۱۳۸۴) … جهانگیر کوثری

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴) … محمود فلاح

۱۵ – بهترین فیلمبرداری

برنده :

زمستان است (۱۳۸۴) … محمد داوودی

نامزد :

تقاطع (۱۳۸۴) … بهرام بدخشانی

جایی در دوردست (۱۳۸۴) … نادر معصومی

ستاره ها (جلد ۱: ستاره می شود) (۱۳۸۴) … محمد آلادپوش

عصر جمعه (۱۳۸۴) … حسین جعفریان

۱۶ – بهترین فیلمنامه

برنده :

به آهستگی (۱۳۸۴)

گردآوری: پورتال وهاران  www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی admin

همچنین ببینید

خداحافظی محمدرضا گلزار با عاشقانه + عکس

حواشی جالب عکس محمدرضا گلزار با روحانی سال ۹۶

حواشی جالب عکس محمدرضا گلزار با روحانی سال ۹۶ در ضیافت افطاری ۹۶ روحانی با …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *