×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
false

معرفی کامل همه روش های کسب درآمد از اینستاگرام

هرچند، ما نیز می‌دانیم که ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام و به‌دست آوردن میلیون‌ها دنبال‌کننده، کار ساده‌ای نیست و مانند دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های گروهی، نیازمند تلاش، شور و شوق و مهارت زیاد در بازاریابی است. این یک مسئولیت پر پیچ‌وتاب، دشوار و بسیار پیچیده است که در طول راه با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه است.
با این حال، به نظر نمی‌رسد که این سختی‌ها باعث دلسردی کسانی شود که جذبِ احتمال وجود ترافیک ذاتی رایگان و تقریبا نامحدود اینستاگرام شده‌اند، ترافیکی که می‌تواند ناشی از داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده باشد. و من به عنوان کسی که در حوزه‌ی بازاریابی برخط غوطه‌ور است، می‌توانم به شما مستقیما بگویم که چه‌قدر این روش جذاب است.

اینستاگرام نیز مانند رتبه‌ بندی که در بالای صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل وجود دارد، جایی که میلیون‌ها چشم جذب شما می‌شوند، یک ظرف طلای مجازی ارائه می‌دهد. اینستاگرام را می‌توان فقط به عنوان یک آرامان‌شهر توصیف کرد که در فضایی از چیزهای به هم پیوسته وجود دارد و یک مسیر تقریبا مستقیم رو به موفقیت را در هر حوزه‌ای فراهم می‌کند.

وقتی به افرادی که بیش‌ترین تاثیر را روی اینستاگرام داشتند، اندیشیدم من را به این فکر فرو برد که چه‌طور این آدم‌ها چنین موفقیتی را در این پلت‌فرم کسب کردند. موضوع دیگری که متوجه شدم این بود که بسیاری از حساب‌های کاربری که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، دنبال‌کنندگان‌شان را برای منافع اقتصادی عظیم به کار برده‌اند.
برخی از برترین‌ها، بدون این‌ که حتی یک دلار از جیب خود خرج کنند، کسب‌ و کارهای چند میلیون دلاری راه انداخته‌اند. آنها به سادگی و با داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده، مخاطبانی ذاتی از قبل داشته‌اند. البته این امر، زیبایی ساختن یک کانال اطلاع‌رسانی است. اگر کسب‌وکاری راه بیندازید که هماهنگ با آن کانال باشد، فرصت‌ها نامحدود هستند.

هر کسی می‌تواند یک کسب‌وکار در اینستاگرام راه بیندازد. اما بدون هواداری قابل توجه، آدم‌های زیادی آن کسب‌وکار را نخواهند شناخت. آن‌چه من می‌خواستم بررسی کنم این بود که چه‌طور می‌توان تعداد دنبال‌کنندگان را افزایش داد. منظور من بالای یک میلیون نفر دنبال‌کننده است، تعدادی که آگهی‌دهندگان را جذب کند.

بنابراین مستقیما سراغ مرجع رفتم. از کسانی که موفقیت‌های زیادی در این حوزه به‌دست آورده بودند، خواستم که رمز موفقیت‌شان را برای من فاش کنند. در پایان، سه نفر از افراد موفق در اینستاگرام را نشانه گرفتم که توانسته بودند به همین نوع دیوانه‌وار موفقیت نائل شوند، نوعی که چنان وسوسه‌انگیز و هیجان آور است که باعث شده حساب‌های کاربری مشابه زیادی به تقلید از آنها توسط کسانی ساخته شود که می‌کوشند موفقیت‌های آنها را تقلید کنند و با آنها رقابت کنند.

هرچند، این موفقیت، برای هیچ یک از این آدم‌ها طبق یک سناریوی یک شبه رخ نداده‌ است و ابدا به سرعت اتفاق نیفتاده‌ است. بلکه زمان صرف آن شده‌ است. سه نفری که من با ایشان صحبت کردم، دو تا سه سال زمان صرف کرده بودند تا حساب کاربری‌شان بیش از ۱میلیون دنبال‌ کننده داشته باشد. باید بگویم که بخش بزرگی از موفقیت آنها پشتکار بوده‌ است و تکرار مداوم عادات واقعا خوبی که هر کارآفرین موفقی را تعریف می‌کند. در ادامه ۳ روش را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از اینستاگرام درآمد خوبی کسب کنید.

۳ روش آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

فروش مستقیم محصولات

به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

تبلیغات

در این روش افراد با ترفندهایی به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

برند سازی

این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

معرفی کامل همه روش های کسب درآمد از اینستاگرام

چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

روش اول

فروش مستقیم محصولات. به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش دوم

تبلیغات. در این روش افراد با ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش سوم

برندسازی. این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینتساگرام است.

روش چهارم

خرید و فروش صفحات و فالور. این روش در واقع همان دلالی است که همه‌جا وجود دارد. افرادی صفحات کاذب درست می‌کنند و با روش‌های عجیب و غریب کاربر جذب کرده و بعد به دیگران می‌فروشند و در این بین از هیچ تلاشی برای سوء استفاده از اعتماد دیگران دریغ نمی‌کنند! اگر چه این روش می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد اما بدترین روش درآمد اینترنتی از این شبکه‌اجتماعی است…

به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید:

  • استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی: اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
  • استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی: آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.
  • برندسازی در اینتساگرام: تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه  یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.
  • دوستان خود را تگ کنید: با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.
  • تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
  • در توضیحات درج شده هشتک بزنید: اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.
  • از متن‌های کوتاه استفاده کنید: اینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!
  • کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید: کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌وکارتان را بسنجید.
  • تصاویر با کیفیت و ویدئو‌های خاص تهیه کنید: از تصاویر با کیفیت و فیلم‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند.
  • حداقل استفاده از فیلترهای اینستاگرم را داشته باشید: اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراک‌گذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک می‌کند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک می‌خورند.
  • یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید: از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل می‌کند.
  • دیگران را دنبال (فالو) کنید: در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.
  • مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید: اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینتساگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. می‌توانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچ‌جای دیگری منتشر نمی‌شود.
  • زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید: بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
  • مطالب متنوع، سرگرم کنند و آموزشی منتشر کنید: محتوای تصویری شما می‌تواند ترکیبی از عکس‌های جالب و شخصی، تصویر نوشته‌های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می‌کند.
  • مناسبت‌ها و روزهای خاص را درک کنید: روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. می‌تواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما منتقل می‌کند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
  • کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید: مثلا می‌توانید کمپین‌های مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید. کدهای خاصی که فقط در اینستاگرام منتشر می‌شود. از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.
  • از سامانه‌های اشتراک‌گذاری خودکار استفاده کنید: سایت‌ها و سامانه‌هایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکه‌های اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز می‌کند، یعنی این که پست‌های شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیس‌بوک و.. منتشر می‌کند. سایت IFTTT یکی از بهترین سامانه‌های خودکارسازی اشتراک گذاری است. البته اینستاگرام به صورت خودکار قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد اما فراموش نکنید ممکن است این فرایند برای بعضی از کاربران ناخوشایند و مصنوعی به‌نظر برسد.
  • هیجان انگیز و خلاق باشید: مثلا برای دهزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف یا پیشنهاد هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید. به عنوان یک بستر کسب‌وکار، یک صفحه خلاق و انگیزه‌بخش داشته باشید. صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل کنید.
  • از فضاهای دیگر کاری، فالور جذب کنید: برای مثال در بسته‌های فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلوزیونی خودتان هم می‌توانید فالور جذب کنید. کافیست نام کاربری اینستاگرام خود را در آن‌جا هم منتشر کنید.
  • بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید: این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، پیش‌نیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبال‌کنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…
همچنین بخوانید:  دانلود برنامه face app برای اندروید (برنامه تغییر چهره)

موارد بسیار مهمی که باید در کسب‌درآمد از اینتساگرام باید به آن توجه کنید

  • هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنید: اکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروش می‌کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور می‌کنند. اگر اینستاگرام به جعلی بود لایک یا فالورهای شما پی‌ببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود می‌کند. این نوع خرید و فروش لایک، فالور و صفحه از نظر اینساگرام و اخلاق حرفه‌ای نوعی کلاهبرداری است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.
  • از نرم‌افزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید: ‌این برنامه‌ها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت می‌کند. اگر برخی از صفحات را بررسی کنید، خواهید دید که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند اما هر تصویر۱۰۰ لایک هم نمی‌خورد یا ۵۰ نفر کامنت نمی‌گیرد. دلیل این امر جعلی بودن فالورهاست.
  • درآمد غیر مستقیم را ترجیج دهید: سعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، وب‌سایت و یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسب‌درآمد کنید. به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند. اکثر کاربرانی که امروز مشتاقانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند دو سال پیش فقط در فیسبوک بودند، همینطور که اکثر کاربران تلگرام در ایران، سال گذشته در وایبر و واتساپ بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند! به همین دلیل برندسازی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.
  • از انتشار محتوای احساسی و جوگیر خوداری کنید: کشور ما مانند سایر کشورهای جهان همواره با چالش‌‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و مدیریتی روبروست. از مشارکت و انتشار اخبار اجتماعی با بار منفی، موارد حساس، کم اهمیت و اخباری که منبع موثق برای تأیید آن وجود ندارد پرهیز کنید. دقت کنید برندها و تجارت‌های بزرگ کمتر در این‌گونه مسائل  دخالت می‌کنند مگر این که در حوزه تخصص آن‌ها باشد و تأثیرگذاری مثبت داشته باشند.

در اینستاگرام خود درآمد کسب کنید

تا چیزی را امتحان نکنید نمی توانید آن را به خوبی درک کنید. Daniel Arnold با تجربه کردن کاری جدید توانست در یک روز ۱۵,۰۰۰ دلار از طریق اینستاگرام – Instagram درآمد کسب کند.

همچنین بخوانید:  در ایام اربعین از سیم کارت عراقی استفاده کنیم یا ایرانی؟

حقیقتاً نا امیدی بزرگترین محرک انسان است، Arnold هم خودش را در آستانه بی کار شدن می دید و هیچ سرمایه ای هم نداشت. او با دلواپسی ای که داشت تصمیم گرفت در آستانه ۳۴ سالگی اش راهی را دنبال کند که او را از این شرایطی که دارد رها کند. شانس زیادی برای این کار نداشت، اما او روی عکاسی سرمایه گذاری کرده بود و با این کار چیزی را هم از دست نمی داد و ریسکی برای او نداشت.

او تصمیم گرفته بود بر روی عکس هایی که گرفته قیمت گذاشته و آنها را به صورت آنلاین بفروشد؛ در کنار قیمت ها متنی به صورت زیر بر روی صفحه Instagram خود گذاشت:

«سلام، من همین الان ۳۴ ساله شدم. فقط برای یک روز می خواهم هر عکسی که از آرشیو عکس های Instagram من که بخواهید را به صورت چاپ شده در ابعاد ۴×۶ و به قیمت ۱۵۰$ به شما بفروشم. قسم می خورم که غیر از این روز هیچوقت عکس هایم را به قیمتی به این ارزانی نفروشم. اگر علاقه ای به داشتن عکس هایم دارید، عکس یا عکس هایی که می خواهید را به ایمیل من به آدرس Arnoldaniel@gmail.com (یک d) بفرستید و من شماره کارت Paypal خودم را به همراه عکس ها به صورت چاپ شده و امضا شده برایتان می فرستم. به همین راحتی. تولدم مبارک. دوستتان دارم».

«نابرده رنج، گنج میسر نمی شود» این قضیه ای که برای Arnold اتفاق افتاده نشان دهنده این ضرب المثل است؛ اگر به خاطر جسارت و علاقه شدید او به عکاسی نبود Arnold با یک فاجعه مالی رو به رو می شد. عکس هایی که او داشته اکثراً از New York بوده که با دوربینی با لنز ۳۵mm و iPhone خود گرفته بوده و ظاهراً مورد پسند مردم قرار گرفته چرا که در اینستاگرام ۲۳۰۰۰ نفر او را دنبال می کنند.

ترفندهای پول درآوردن از طریق اینستاگرام

داشتن ۱۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا یکی از بهترین و قانع‌کننده‌ترین دلایل برای کسب درآمد از اینستاگرام است.

اینستاگرام کار خود را با اشتراگ‌گذاری عکس آغاز کرد. اما پس از مدتی قابلیت‌های خود را توسعه و به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای را نیز داد. همین خصوصیت به کاربر کمک می‌کند تا بیزینس خود را رونق ببخشد و از طریق این شبکه اجتماعی درآمدزایی داشته باشد.

برای این منظور، باید در همان ابتدا دو کار را انجام دهید:

۱) تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید

این کار ضرورت بسیاری دارد. فالوئرهای شما در اینستاگرام در واقع مشتری‌های بالقوه هستند. بنابراین، ابتدا به دنبال راهی برای افزایش تعداد فالوئرهای واقعی باشید. منظور از «واقعی» افرادی هستند که فعالیت دارند و پیج‌های بیهوده نیستند.

۲) از هشتگ استفاده کنید

از هشتگ‌های ساده و خوانا استفاده کنید تا فالوئرها به‌راحتی شما را پیدا کنند. هشتگ به شما این امکان را می‌دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند.

پیش از هرکاری این را هم بدانید که لینک‌ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما اگر پست‌های اینستاگرام را در توئیتر، فیس‌بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، می‌توانید روی آنها کلیک کنید. لینک‌های شما باید به گونه‌ای باشند که به‌راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. بعلاوه، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد.

از دیگر مزیت‌های کوتاه و به یادماندنی بودن لینک‌ها این است که خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را روی عکس یا ویدئوی موردنظر وارد کنید

افزایش تعداد فهرست ایمیل

کار خود را با زیاد کردن تعداد دریافت‌کننده‌های ایمیل‌های گروهی آغاز کنید. برای مخاطبین لینک‌هایی را ارسال کنید که در صفحه آنها حتما عکس یا ویدئویی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید نیز موجود است.

۱. لید مَگنت* خود را با اضافه کردن عکس یا ویدئو کامل کنید. به طور مثال، اگر قرار است کتاب الکترونیک بفروشید، از جلد آن اسکرین‌شات بگیرید. یا اگر ویدئوی آموزشی ارائه می‌دهید، ۱۵ ثانیه از بخش جالب آن را با کاربران به اشتراک بگذارید.

* لید مَگنت، محصول یا خدماتی است که فروشنده اینترنتی به مشتری بالقوه خود ارائه می‌دهد تا در عوض آدرس ایمیل او را دریافت کند.

۲. پیام شخصی بسازید و از کاربران بخواهید مشترک شما شوند. می‌توانید یک ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای بسازید و کاملا خلاصه به کاربران دلیل اینکه چرا باید مشترک شما شوند را توضیح دهید.

۳. آیا از طرف فالوئرها پاسخی دریافت می‌کنید؟ از کاربران اجازه بگیرید که آیا می‌توانید از پاسخ آنها برای تضمین بیشتر و تبلیغ کار خود استفاده کنید؟ سپس عکسی از بهترین فسمت پاسخ آنها بعلاوه نام و وب‌سایتشان بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

۴. برخی از ترفندها و کاربردهای محصول یا خدمات خود را برای کاربران بنویسید. این می‌تواند همچون یک تیزر تبلیغاتی عمل کند و موجب اشتیاق بیشتر کاربران برای یادگیری یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن محصول بشود.

۵. از زیباترین بخش فرم اشتراک خود اسکرین‌شات بگیرید و از مردم بپرسید که آیا تمایل دارند در توصیف این عکس با شما همراهی کنند.

فروش محصول

آیا محصول دیجیتال یا فیزیکی می‌فروشید؟ در اینجا برای فروش بیشتر آنها در اینستاگرام راهکارهایی برای شما داریم.

۶. در اینستاگرام پیش فروش راه بیندازید: با عکس یا ویدئو، تیزر تبلیغاتی از محصول خود تهیه کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با این ترفند، مشتری را وسوسه می‌کنید تا بداند چه محصولی را قرار است معرفی کنید. برای اینکه کمی هم غلو کرده و کنجکاوی کاربر را بیشتر غلغلک داده باشید، برای محصول خود هشتگ نیز تعریف کنید.

۷. برای محصول خود ویدئوی تبلیغاتی ۱۵ ثانیه‌ای بسازید. این را در نظر داشته باشید که در این ۱۵ ثانیه باید ‌بهترین ویژگی‌های محصول خود را معرفی کنید و URL کوتاه شده وب‌سایت خود را نیز اعلام کنید.

۸. اگر از طرف مشتری‌ها ویدئویی دارید که از محصولات شما سپاسگزاری می‌کند، برای ضمانت بیشتر کیفیت محصول خود، آن را به صورت ویدئو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

۹. با عکس مشتری‌ها و کاربرانی که از محصولات شما استفاده می‌کنند و عکس‌ها را برای شما ارسال کرده‌اند، کلاژ بسازید و در اینستاگرام به اشتراگ بگذارید. برای آنها هشتگ نیز تعریف کنید.

۱۰. عکس‌های اینستاگرام مشتری‌های خود را در آلبومی در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید. البته ابتدا از آنها اجازه بگیرید. با این کار به مشتری‌های احتمالی نشان می‌دهید چه افرادی مشتری‌های شما هستند و این به فروش بیشتر کمک می‌کند.

ارائه خدمات

اینستاگرام برای بیزینس‌هایی که بر پایه خدمات هستند، راهکارهای بسیاری دارد، تفاوتی هم ندارد که طراح وب یا حسابدار باشید. در ادامه تعدادی از آنها را برایتان نوشته‌ایم که به توسعه شغل شما کمک می‌کنند.

۱۱. اینستاگرام خود را به پروفایلی برای ارائه سرویس به مشتری‌ها تبدیل کنید. این کار می‌تواند با اشتراک گذاشتن اسکرین‌شات‌هایی از طراحی‌های گرافیکی شما، آخرین عروسی که آن را برگزار کرده‌اید یا ویدئویی از خواندن نامه‌ای از طرف یک مشتریِ راضی باشد. فرقی نمی‌کند. مهم این است از حساب کاربری ایستاگرام خود به عنوان سند موفقیت استفاده کنید.

۱۲. مشتری‌های موردنظر خود را فالو کنید و همه کارهای آنها را مورد بررسی قرار دهید.

۱۳. برای خدمات خود تبلیغات بسازید. به طور مثال، می‌توانید در یک ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای مشکلی را توضیح دهید و بگویید محصول شما چگونه می‌تواند آن را برطرف کند.

۱۴. از مشتری‌های خود بخواهید عکسی ثبت کنند که نشان‌دهنده مشکل آنها در استفاده از هشتگ خاصی است. در عوض نیز به آنها اعلام کنید که برنده، به مدت ۳۰ دقیقه مشاوره رایگان از شما دریافت خواهد کرد. برنده، مشتری شما خواهد شد و محصول شما را خریداری خواهد کرد. بازنده نیز مشتاق می‌شود تا بیشتر در مورد شما بداند.

همچنین بخوانید:  عکس مینی کامپیوتر Ockel + مشخصات و قیمت

۱۵. از نامه‌های قدردانی مشتری‌ها عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

تبلیغ و فروش کتاب

اگر نویسنده کتاب یا فقط فروشنده کتاب‌های مختلف هستید، شاید راهکارهای زیر به شما کمک کند تا مشتری‌های بیشتری برای خود پیدا کنید.

۱۶. از بررسی‌ها و نظرات منتقدان که به کتاب موردنظر ۵ ستاره داده‌اند، عکس بگیرید و به همراه بخشی از متن کتاب، با فالوئرها به اشتراک بگذارید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا از زبان دیگران از کتاب یا محصول خود تعریف کنید.

۱۷. از نوشته‌های جالب کتاب عکس‌ بگیرید یا از نوشته‌های آن تصویرسازی کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این باعث تشویق بیشتر خواننده برای خرید کتاب می‌شود.

۱۸. سوالات تصویری از متن کتاب تهیه کنید که فقط در صورت مطالعه متن کتاب بتوان به آنها پاسخ داد. می‌توانید برای کمک به کاربر، صفحه‌ای که سوال را از آن بیرون کشیده‌اید، ذکر کنید تا موجب خوشحالی کاربر بشود.

۱۹. از فروش‌های ویژه و تخفیف‌های خود عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

۲۰. اگر نویسنده کتاب هستید، بخشی از کتاب را خودتان بخوانید و به صورت ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای در اینستاگرام به اشتراگ بگذارید.

برگزاری وبینار

برگزاری وبینار یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصول است. این روش بسیار بهتر از ایمیل و وب‌سایت پاسخ می‌دهد. هر چه تعداد حاضرین در سمینارهای آنلاین بیشتر باشد، درصد فروش بیشتر خواهد بود. برای بهبود وبینار در ادامه چند ترفند نوشته‌ایم.

۲۱. برای وبینار خود ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای تبلیغاتی بسازید. اگر این ویدئو از برنامه اصلی باشد بسیار بهتر است تا بتواند اشتیاق حاضرین را نیز به خوبی نمایش دهد.

۲۲. در مورد تاریخ وبینار گرافیک‌های یادآوری ارسال کنید. همچنین، گرافیک‌هایی هم برای نمایش زنده بودن وبینار بسازید و به اشتراک بگذارید.

۲۳. اگر از وبینار پیشین، بازخورد خوب و مثبتی دریافت کردید، از آن عکس بگیرید و با کاربران به اشتراک بگذارید.

۲۴. از چیزهایی که فقط شرکت‌کننده‌ها در وبینار به طور رایگان دریافت می‌کنند عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

۲۵. اگر در وبینار بیشتر از یک سخن‌گو دارید (همچون هنگ‌‌اوت گوگل پلاس) از چهره همه آنها عکس بگیرید و به صورت کلاژ در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

افزایش فروش رابطه‌ای

فروش رابطه‌ای یک روش بازاریابی است که صاحب بیزینس به واسطه‌ها برای معرفی بازدیدکنندگان یا خریداران جدید، پاداش می‌دهد. این سیستم چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه، ناشر و مشتری. برای گسترش فروش رابطه‌ای از طریق اینستاگرام می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برای به اشتراک گذاری هر کدام از لینک‌ها دو گزینه در اختیار دارید: لینک کردن به بررسی‌هایی که برای محصول فروش رابطه‌ای نوشته شده‌اند یا لینک به محصول اصلی. اگر از لینک‌های رابطه‌ای استفاده می‌کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

۲۶. علاقه و اشتیاق واقعی خود از خرید محصولی که برای آن واسطه شده‌اید را با عکس‌ و ویدئوهای متعدد نشان دهید تا فالوئرها را برای داشتن آن محصول تحریک کنید.

۲۷. عکس یا ویدئویی از نتیجه یا کاربرد محصول خریداری شده در اینستاگرام بگذارید. کاربران از اینکه نظرات فردی که قبلا از محصول موردنظرشان استفاده کرده و نتیجه خوب آن را دیده باشد، استقبال می‌کنند.

۲۸. ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای بسازید تا کاربر مشتاق شود به لینک موردنظر شما برود و در مورد محصول مورد تبلیغ شما بیشتر تحقیق و اطلاعات کسب کند.

۲۹. اگر از میان فالوئرها، کاربرانی هستند که می‌خواهند از طریق اینترنت درآمد کسب کنند، اسکرین‌شات‌هایی از نماینده‌های دیگر که زیرمجموعه چرخه رابطه‌ای شما و نماینده دوم فروش پس از شما هستند را با آنها به اشتراک بگذارید تا بیشتر به این کار جذب شوند.

۳۰. برای افرادی که از طریق فروش رابطه‌ای شما خرید می‌کنند جایزه در نظر بگیرید. از جایزه‌ها فیلم ۱۵ ثانیه‌ای بگیرید و با کاربران به اشتراک بگذارید.

معرفی کامل همه روش های کسب درآمد از اینستاگرام

رموز کسب درآمد از اینستاگرام

امروزه شبکه های اجتماعی و گسترش فضاهای مجازی امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده که یکی از مهم ترین آنها تجارت و کسب و کارهای آنلاینی است. در این مقاله به تجارت و معرفی کسب و کار از طریق اینستاگرام پرداخته ایم. این توضیحات شاید بتواند به شما در بهتر دیده شدن کسب و کارتان کمک زیادی کند.

وارد فضای شخصی افراد شوید

روزهای آغازین ورود به فضای اینستاگرام ممکن است برایتان بسیار هیجان انگیز باشد. شما به راحتی بدون هیچ هزینه ای با افراد مختلف در ارتباط هستید و به تبلیغ محصول و کسب و کار خود می پردازید. هرازگاهی پستی جدید می گذارید، پست دیگران را لایک می کنید و از این طریق سعی می کنید خود و نوع کسب و کارتان را آرام آرام در ذهن هواداران خود بگذارید.

ممکن است در این بین افرادی هم سراغ شما بیایند و در مورد کسب و کارتان سوالاتی بپرسند یا در مورد محصولی که دارید کنجکاوی کنند. اما آن طوری که تصور می کردید به نتیجه نمی رسید. پیشنهاد ما به شما این است که وارد فضای خصوصی اشخاص شوید.

اگر شماره تماس شرکت و موسسه ای خاص در صفحه اینستاگرام وجود دارد با آنها مستقیما وارد بحث شوید. می توانید به صورت مستقیم که در اینستاگرام آن را با گزینه «direct» می شناسید، پیام خود را به گوش افراد برسانید و در مورد کسب و کار خود و مزایای آن توضیحاتی ارائه دهید. از طریق ایمیل نیز می توانید این ارتباط را با آنها داشته باشید. افراد مختلف همانند شما ممکن است صدها و هزاران نفر را به عنوان هوادار داشته باشند و گاهی فرصت رصدکردن تمامی پست ها نباشد، اما وقتی مستقیم و شخصی وارد عمل می شوید بیشتر از دیگران دیده خواهیدشد. امتحان کنید.

هشتگ یادتان نرود

یکی از تنظیمات خیلی خوب و پرکاربرد در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. به وسیله هشتگ می توانند به صفحه شما راه پیدا کنند. برای مثال اگر شما در زمینه مکمل های ورزشی فعالیت می کنید می توانید کلمه مکمل ورزشی را هشتگ کنید. با این کار محتوای صفحه شما با جستجوی کلمه مکمل ورزشی که در پست شما وجود دارد، قابل دسترس افراد دیگر خواهدبود. دقت کنید تعداد کلمات هشتگ باید بین ۱ تا ۵ باشد.

معجزه تصاویر

اولین چیزی که می تواند روی بازدیدکنندگان صفحه شخصی شما تاثیربگذارد، عکس هایی است که با توجه به محتوای مثبتی که به اشتراک می گذارید، آنها را انتخاب می کنید. سعی کنید از عکس های جذاب و مرتبط با حوزه فعالیتتان استفاده کنید. اگر مدیر یک مجموعه هستید در بعضی از پست هایتان از تصاویر کارمندان خود نیز استفاده کنید و آنها را هنگام فعالیت نشان دهید.

با این کار پویایی مجموعه شما بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان صفحه شما قرار خواهدگرفت. مطمئن شوید عکس هایی که به اشتراک می گذارید مرتبطی با همان محصول یا خدماتی باشد که آن را تبلیغ می کنید تا کارایی بیشتری در جذب مشتری داشته باشد.

فعال باشید

تنها به روز کردن صفحه شخصی تان فکر نکنید. اگر قصد دارید روی هواداران خود تاثیر بگذارید شما هم خود را ملزم به بازدید از صفحات آنها کنید. در گفت و گوها و بحث هایی که هواداران شما به اشتراک می گذارند شرکت کنید و تنها بازدیدکننده نباشید. یک ارتباط یک طرفه و منفعل به هیچ وجه نمی تواند در رشد کسب و کار شما و همچنین معرفی خدمات و محصولاتتان نقشی داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false